Myśli

21.08.2021

Lalka – najlepsza pomoc naukowa

W dzieciństwie nigdy nie nadawałam lalkom imion, ważniejszy był zawsze wózek i… ubranka! „Szyłam” je z wielkim zapałem ze ścinków materiałów podbieranych mamie, babci i sąsiadce-krawcowej. Już wtedy ciągnęło mnie do tkaniny, w której artystycznie...

21.08.2021

Lalka – najlepsza pomoc naukowa

W dzieciństwie nigdy nie nadawałam lalkom imion, ważniejszy był zawsze wózek i… ubranka! „Szyłam” je z wielkim zapałem ze ścinków materiałów podbieranych mamie, babci i sąsiadce-krawcowej. Już wtedy ciągnęło mnie do tkaniny, w której artystycznie...

19.06.2021

Edukacja muzyczna - dwie strony medalu

Szkoła muzyczna na etapie edukacji miała dla mnie dwa oblicza. Jedno – surowe, wymagające, wystawiające moją wrażliwość na próbę. Drugie – życzliwe, wyrozumiałe, uczące odwagi bycia sobą i pracowania nad mankamentami, których nie ma się co wstydzić...

30.05.2021

Mistrz i uczeń: ideał vs rzeczywistość

Relacja „mistrz-uczeń” jest podstawą edukacji artystycznej. Z punktu widzenia psychologii jungowskiej (Carl Gustaw Jung, 1875–1961, szwajcarski psychoanalityk) i teorii archetypów, więź pomiędzy nauczycielem a podopiecznym jest manifestacją archetypu...

22.05.2021

Intymność pieśni

Są takie pieśni, które raz usłyszane, nie opuszczają nas już nigdy. Jakby od zawsze czekały na nas i na moment, gdy odważymy się je zaśpiewać czy chociażby zanucić. W tym sensie pozostają dla nas nieuniknione. Bo i nie o konkretną pieśń tu chodzi...

20.05.2021

Życie na ekranie

„Non, je ne regrette rien”. Słowa te kojarzą się ze słynnym przebojem Edith Piaf i każdy, kto podziwiał francuską diwę, w pierwszej kolejności wspomni właśnie tę piosenkę. „Nie żałuję” – pisała z kolei Agnieszka Osiecka w jednej ze swoich...