Sezon 2023/24 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej

-
11.06.2023
Sezon 2023/24 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej

Teatr Wielki – Opera Narodowa przedstawia plany na zbliżający się sezon artystyczny 2023/2024. Nie zabraknie widowiskowych premier i interesujących koncertów. Sprzedaż biletów na nowy sezon rusza już 21 czerwca.

 

Inter arma silent Musae – brzmi znana sentencja łacińska. I choć dramat za naszą wschodnią granicą trwa, Ukraińska Orkiestra Wolności nie milknie. W ubiegłym sezonie ta niezmiernie ważna formacja artystyczna odegrała ogromną rolę w umacnianiu świadomości narodowej i integralności narodu ukraińskiego. Pokazała też, że nasi sąsiedzi, jako obywatele Europy i świata, nie pozostali sami w tym najtrudniejszym dla nich czasie. Ukrainian Freedom Orchestra zagrała podczas zeszłorocznej trasy 13 koncertów w 12 miastach, na najbardziej prestiżowych scenach koncertowych Starego i Nowego Kontynentu, a artyści, którzy ją utworzyli stali się ambasadorami ukraińskiej kultury. Na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej koncertem 28 lipca ubiegłego roku wyrazili swój sprzeciw wobec wojny i tym samym zainaugurowali utworzenie Ukraińskiej Orkiestry Wolności.

 

Wojna wciąż trwa. I wciąż mamy w pamięci słowa Oleny Zelenskiej z marca ubiegłego roku: „Nie przyzwyczajajcie się do naszego cierpienia”. Dlatego ponownie, wspólnie z Metropolitan Opera TW-ON chce wyrazić solidarność z narodem ukraińskim koncertem Orkiestry, który odbędzie się 20 sierpnia tego roku. To wydarzenie rozpocznie kolejny sezon artystyczny warszawskiej sceny narodowej. Kierownictwo muzyczne podczas koncertu w Warszawie oraz całej trasy koncertowej, której szczegóły zostaną przedstawione wkrótce – obejmie inicjatorka Ukrainian Freedom Orchestra, znakomita dyrygentka – Keri-Lynn Wilson. Koncert rozpocznie się wykonaniem wspaniałej uwertury do opery Moc przeznaczenia Giuseppe Verdiego, zakończy zaś IX Symfonią d-moll Ludviga van Beethovena. Soliści, których usłyszymy podczas koncertu to: Olga Kulchynska, Nicole Chirka, Dmytro Polov i Vladyslav Buialsky, a towarzyszyć im będzie chór Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.

 

Koszty organizacji koncertów i pobytu muzyków w Polsce finansowane są ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Premiery sezonu 2023/24

 

Pierwsza premierowa produkcja operowa, jaka zostanie zaprezentowana w nowym sezonie odbędzie się już w październiku tego roku. Będzie to prapremiera opery Ślepy tor Krzysztofa Meyera, pianisty, pedagoga, jednego z najważniejszych współczesnych kompozytorów polskich, którego cechuje niezwykła intelektualna świadomość twórcza. Studiował w krakowskiej Akademii Muzycznej m.in. pod okiem Krzysztofa Pendereckiego, naukę kontynuował u Nadii Boulanger i Witolda Lutosławskiego. Na swoim koncie ma zarówno wielkie dzieła symfoniczne, jak i twórczość kameralną, jest też autorem kilku oper, w tym Cyberiady opartej na podstawie opowiadań Stanisława Lema. Muzyka Krzysztofa Meyera wykonywana była w wielu najważniejszych ośrodkach muzycznych na świecie, m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, w Filharmonii Berlińskiej i wiedeńskim Wiener Musikverein. Libretto do Ślepego toru napisał znawca i tłumacz twórczości Samuela Becketta, a także ceniony pisarz Antoni Libera, autor nominowanej do nagrody literackiej „Nike” powieści pt. Madame. Siłą rzeczy należy przypuszczać, że współpraca dwóch tak wybitnych i kreatywnych artystów zaowocuje na scenie operowej dziełem wyjątkowym. Spektakl poprowadzi muzycznie Łukasz Borowicz, a wyreżyseruje go ceniony przez publiczność Marek Weiss. TW-ON zapewnia, że pierwsza premierowa inscenizacja nowego sezonu będzie atrakcyjna zarówno wizualnie, jak i muzycznie, tematyka opery zaś poruszy ważne problemy współczesności. Oryginalność Ślepego toru polega na przedstawieniu powiastki filozoficznej w formie operowej. Kompozycją rządzi symboliczna cyfra 3. O tym co ona oznacza, będzie można przekonać się, oglądając spektakl.

 

Pod koniec stycznia na scenie Głównej TW-ON wystawiona zostanie długo oczekiwana koprodukcja Teatru Wielkiego – Opery Narodowej z festiwalem w Salzburgu Medea w reżyserii Simona Stone’a. Reżyser klasyczne dzieło Cherubiniego osadza we współczesnej Europie wśród austriackiej elity. Salzburska premiera tego tytułu spotkała się z szerokim uznaniem zarówno festiwalowej widowni, jak i krytyki. Stone znany jest widowni operowej z wystawień realizowanych m.in. na scenach Bayerische Staatsoper, Opera Bastille, Theater Basel czy Opéra National de Paris. Jest laureatem nagrody Sydney Theatre Award za najlepszą produkcję niezależną.

 

Inscenizacja Stone’a, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej jest niewątpliwie szansą „otwarcia” sceny operowej nie tylko dla melomanów. Znany z filmowych hitów m.in. Powrót (2015), Wykopaliska (2021) czy The Turning (2013), reżyser dokonuje syntezy sztuk, posługując się w niej – poza zabiegami stricte teatralnymi – projekcjami filmowymi, nagraniami wiadomości głosowych oraz przekazem z kamer na żywo. Scenografia Boba Cousinsa, laureata Melbourne Green Room Award, Sydney Theatre Award i Ralph Hall Myers Award oraz kostiumy zaprojektowane przez Mel Page, laureatkę George Fairfax Memorial Award – również znakomicie korespondują z zamysłem reżyserskim.

 

W warszawskiej premierze Medei będzie można usłyszeć Rafała Siwka, partię tytułową zaś zaśpiewa Izabela Matuła. Orkiestrę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej poprowadzi jej dyrektor muzyczny Patrick Fournillier.

 

Po ponad dwudziestopięcioletniej nieobecności, w marcu przyszłego roku na scenę TW-ON powróci Cosi fan tutte dwuaktowa opera buffa Wolfganga Amadeusza Mozarta. Po sukcesie Marii de Buenos Aires Piazzoli Wojciech Faruga zaprezentuje swój nowy spektakl, tym razem na dużej scenie. Czy rzeczywiście będzie to jednak spektakl komiczny? Nie do końca, gdyż w zamyśle reżysera zabawne perypetie kochanków i lekka konwencja są tylko zasłoną dymną dla prawdziwych problemów. Akcję opery reżyser przeniesie do Ameryki przełomu lat 60. i 70. Dzieło Mozarta miało prapremierę w 1790 roku w Wiedniu, a libretto Lorenza da Ponte inspirowane było prawdziwym skandalem obyczajowym, którym żył wówczas Paryż. Dzięki muzyce papierowe na pierwszy rzut oka postacie zamieniają się w pełnokrwistych, wielowymiarowych bohaterów, którym nie sposób się oprzeć. Ferrando (Łukasz Kózka) i Guglielmo (Huber Zapiór) w inscenizacji Wojciecha Farugi to wyzwoleni z konwenansów buntownicy. Ich gra, która miała być niewinną zabawą, zamienia się w niebezpieczną rozgrywkę między bohaterami, w której do głosu dochodzą skrywane fantazje. Widz nie ma pewności czy jest to frywolna komedia czy niemoralna farsa. Te kontrowersje towarzyszyły Così fan tutte prawie od początku powstania opery. Orkiestrę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej poprowadzi młody ukraińsko-polski dyrygent Yaroslav Shemet.

 

W sezonie 2021/2022 operą Henryka Jareckiego Barbara Radziwiłłówna na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej rozpoczął się cykl wystawień zapomnianych polskich dzieł operowych. Tym razem, w maju, pojawi się na niej postać równie legendarna Beatrix Cenci. Opery Ludomira Różyckiego niezbyt często pojawiają się obecnie w repertuarach teatrów – wyjątkiem był w ostatnich latach spektakl Eros i Psyche, dzieło zrealizowane na warszawskiej scenie w 2017 roku przez Barbarę Wysocką. Libretto Beatrix Cenci na podstawie dramatu Juliusza Słowackiego, zostało przygotowane przez żonę kompozytora – Stefanię. Opowiada historię przeznaczoną dla osób pełnoletnich i to o mocnych nerwach. Zawiera ona bowiem próbę gwałtu, szantaż i morderstwo i wszystko to, co w naturze ludzkiej najbardziej nikczemne. Widoczne są tu pokrewieństwa z Toscą – na analogię wpływa nie tylko miejsce ostatniego aktu (Zamek św. Anioła w Rzymie), lecz także schemat fabularny oparty na relacji między trójką głównych bohaterów, w której miesza się miłość, pożądanie i odraza. Wersja koncertowa będzie okazją do weryfikacji sądów i zwrócenia uwagi na oryginalność Różyckiego, nawiązującego nie tylko do opery werystycznej, lecz także tradycji wagnerowskiej. Pod względem muzycznym Beatrix Cenci nie różni się od wcześniejszych oper Różyckiego, wyjąwszy Casanovę. Kierownictwo muzyczne w spektaklu obejmie Marta Kluczyńska, pomysłodawczyni cyklu.

 

Po 13 latach Mariusz Treliński sięgnął ponownie po Borysa Godunowa Modesta Musorgskiego – operowy dramat psychologiczny odsłaniający mechanizmy władzy przejętej siłą i podstępem oraz pokazujący zgubne skutki tyranii. W 2008 roku, najpierw inscenizował go w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, a rok później premiera realizacji tego tytułu zabrzmiała w Operze Narodowej w Warszawie. Prasa pisała wówczas, że w interpretacji Trelińskiego jest to „chłodna i surowa, ale sugestywna opowieść o władcy zabitym przez wyrzuty sumienia”. Borys Godunow Musorgskiego to genialna muzyczna adaptacja iście szekspirowskiej tragedii Aleksandra Puszkina pod tym samym tytułem, odnoszącej się do jednego z najbardziej dramatycznych okresów w dziejach Rosji – wielkiej smuty.

 

Scenografię do najnowszej inscenizacji tej opery stworzył Boris Kudlička – artysta o niezwykłej wrażliwości artystycznej, słynący z odważnych, zaskakujących pomysłów.

 

Spektakl jest koprodukcją Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz New National Theatre Tokyo, gdzie został wystawiony w listopadzie ubiegłego roku, gdyż rząd Japonii, nakładając sankcje polityczne i gospodarcze na agresora, postanowił nie odrzucać dorobku rosyjskiej kultury. Warszawska premiera spektaklu zaś, zaplanowana na czerwiec 2022 roku, decyzją dyrekcji została odwołana. W oświadczeniu dyrektora artystycznego można było przeczytać: „Postanowiliśmy odwołać nadchodzącą premierę Borysa Godunowa. Niech to milczenie będzie głosem solidarności z narodem Ukrainy – pisał reżyser i dyrektor artystyczny TW-ON. – Chcę wyrazić solidarność z narodem ukraińskim, bohatersko przelewającym krew w obronie Ojczyzny. Wojna jest powrotem do reguł barbarzyńskich (…) jesteśmy wstrząśnięci tą katastrofą. Ludzie, których znam, z obu krajów, z którymi wielokrotnie pracowaliśmy, wspólnie tworząc dzieła operowe w międzynarodowym gronie artystów, zostali nagle postawieni po dwóch stronach barykady. Wielkomocarstwowa mitomania i arogancja rządzących Rosją zwróciła przeciw sobie dwa bliskie narody. To zło w najczystszej postaci i tak zostanie osądzone przez historię”.

 

New National Theatre w Tokyo – koproducent spektaklu – wystawił tę najnowszą inscenizację w kraju, który nałożył najsurowsze sankcje na Rosję po aneksji Krymu i wprowadził po agresji w 2022 roku najbardziej restrykcyjną politykę wizową. Zaprezentował spektakl Mariusza Trelińskiego z zamiarem pokazania zgubnych skutków jednowładztwa.

 

Spektakl ten został wprowadzony do repertuaru warunkowo, z nadzieją, że nastąpi koniec wojny. Partię tytułową Borysa Godunowa wykona niezapomniany Cardillac – Tomasz Konieczny. Spektaklem zadyryguje Michał Klauza.

 

Wszystkie premierowe spektakle operowe poprzedzone będą preludiami, które odbędą się w Salach Redutowych Teatru Wielkiego – Opery Narodowej i mają na celu przybliżenie mniej znanej twórczości Meyera, Cherubiniego, Mozarta i Różyckiego. Znowu zabrzmią w TW-ON instrumenty historyczne – utwory Cherubiniego i Mozarta wykonają na historycznych fortepianach kolejno: Tomasz Ritter, i Aleksandra Świgut.

 

W kwietniu 2024 roku Polski Balet Narodowy zaprezentuje premierowe wykonanie Pinokia, dwuaktowego dzieła na podstawie powieści Carlo Collodiego do muzyki Mieczysława Wajnberga, które ucieszy zarówno najmłodszych, jak i dorosłych widzów. Zainteresowanie twórczością tego fascynującego kompozytora tworzącego na styku kultury polskiej, rosyjskiej i żydowskiej – sprawia, że jego dzieła pojawiają się nie tylko na nagraniach płytowych i w repertuarach filharmonii, lecz także na deskach teatrów. Coraz lepiej poznawana jest jego twórczość operowa. Zapadającą w pamięć Pasażerkę można było kilka sezonów temu oglądać na naszej scenie.

 

Opowieść o Pinokiu – pajacyku z drewna, który ożywa – zna każde dziecko. Balet Wajnberga opiera się na książce pt. Buratino napisanej przez Aleksieja Tołstoja, dalekiego kuzyna sławnego pisarza, który oparł fabułę na powieści Collodiego, pozwolił sobie jednak na dość dalekie od niej odstępstwa. Inspirowany jest tradycją commedia dell'arte. Burattino oznacza po włosku marionetkę, ale jest to także imię jednej z postaci znanych z improwizowanych komedii. Anna Hop, inspirując się oryginałem Collodiego, stworzy własną oryginalną historię dostosowaną do współczesnych czasów. Poprzez choreografię ukaże uniwersalne przesłanie opowieści o trudach procesu dojrzewania. Spektakl jest także okazją do ukazania magii teatru za sprawą serii bajkowych przygód chłopca, który podróżuje po różnych światach, by ostatecznie powrócić do domu i skonfrontować się z własną przeszłością. Premierą zadyryguje Marta Kluczyńska, która zajęła się także redakcją muzyczną dzieła.

 

Zapraszamy również na wieczór baletowy w trzech częściach Bolero+. Tryptyk baletowy zaprezentuje znane już warszawskiej publiczności: chorografię Moving Rooms, stworzoną w 2008 roku w Amsterdamie przez Krzysztofa Pastora oraz gorące BoleroRavela również w jego choreografii i wreszcie prapremierę – Kilar Concerto. Pierwszy wieczór baletowy zaplanowany został na grudzień tego roku; nieprzypadkowo jednak, ostatni spektakl odbędzie się w przededniu 15 rocznicy utworzenia Polskiego Baletu Narodowego. W nowym sezonie artystycznym nie zabraknie również koncertów upamiętniających Wielkich Mistrzów polskiej kultury. To już ponad trzy lata od kiedy nie ma z nami Krzysztofa Pendereckiego, jednego z najwybitniejszych kompozytorów XX wieku, twórcy czterech oper, ośmiu symfonii oraz wielu utworów orkiestrowych, chóralnych, koncertów instrumentalnych i utworów kameralnych. Jego Pasję wg św. Łukasza uznaje się dziś za jedno z najwybitniejszych dokonań muzyki XX wieku. Na uroczysty koncert Krzysztof Penderecki in memoriam TW-ON zaprasza pod koniec listopada bieżącego roku. Koncert odbędzie się w ramach Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego, organizowanego przez Stowarzyszenie Beethovena.

 

Wieczór muzyki i poezji Gustaw Holoubek in memoriam zaś, tradycyjnie odbędzie się w Salach Redutowych Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w przeddzień urodzin wybitnego aktora i reżysera, a przede wszystkim arcyważnej postaci w polskiej kulturze.

 

TW-ON zaprasza również na Galę sylwestrową, podczas której w towarzystwie wybitnych artystów sceny operowej: solistów, chóru i orkiestry Teatru Wielkiego – Opery Narodowej powitamy nowy, miejmy nadzieję, lepszy dla nas wszystkich, rok. Kierownictwo muzyczne koncertu obejmie dyrektor muzyczny TW-ON Patrick Fournillier.

 

Tworząc plan przyszłego sezonu artystycznego, w doborze operowych oraz baletowych propozycji repertuarowych TW-ON kierował się opiniami widzów. Dzięki stałemu kontaktowi za pośrednictwem mediów społecznościowych Teatru oraz Biura Obsługi Widzów – wybrano te pozycje, które widzowie chcieli oglądać na warszawskiej scenie.

 

Powróci więc na scenę Chorus Opera, spektakl, który spotkał się z gorącym przyjęciem zarówno publiczności, jak i krytyków. Znów rozbrzmią najpiękniejsze partie chóralne z oper m.in. Bizeta, Moniuszki, Pucciniego, Verdiego czy Wagnera w wykonaniu Chóru Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, a także O Fortuna z kantaty scenicznej Carmina Burana Carla Orffa oraz monumentalny Magnus Dominus z Siedmiu bram Jerozolimy Krzysztofa Pendereckiego. Artystom chóru oraz solistom towarzyszyć będzie Orkiestra TW-ON pod batutą Patricka Fournillier.

 

Nieustannie bawi i zachwyca niezwykła, bardzo współczesna, choć nawiązująca do konwencji kina niemego produkcja Czarodziejskiego fletu Mozarta. Świadczy o tym wypełniona za każdym razem po brzegi widownia TW-ON. Spektakl muzycznie poprowadzi Dawid Runtz, od 2017 roku pierwszy dyrygent Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie.

 

Powróci też wystawiony kilka razy w obecnym sezonie flagowy spektakl Opery Narodowej – Madame Butterfly, której nie szczędzono owacji na stojąco po każdym ze spektakli. Przepiękna realizacja Mariusza Trelińskiego i Borisa Kudlički w 2024 roku obchodzić będzie swoje 25 urodziny i nadal zachwyca widzów niejednej sceny operowej na świecie.

 

Z repertuaru verdiowskiego wystawiona zostanie również niezapomniana Traviata. Spektakl również jest dziełem duetu Treliński – Kudlička.

 

A skoro Verdi, to i Puccini i wspaniała realizacja Barbary Wysockiej La Boheme, w której partię Rodolfo wykona Long Long – laureat 10. edycji Konkursu Moniuszkowskiego, zdobywca III nagrody im. Marii Fołtyn za najlepsze wykonanie utworu Stanisława Moniuszki.

 

Z pozycji klasycznych pozostanie w repertuarze Aida. Spektakl ten udowadnia, że duża część warszawskiej publiczności ceni sobie spektakle zrealizowane z dużym rozmachem, widocznym zarówno w scenografii, jaki i licznych scenach zbiorowych. Tytułową partię wykona debiutująca na warszawskiej scenie Ewa Płonka, sopranistka, ale i pianistka, która jeszcze podczas studiów w Juilliard School wzięła udział w produkcjach operowych na scenie Metropolitan Opera. Otrzymywała angaże gościnne w teatrach zagranicznych, m.in. w Latającym Holendrze Wagnera w Oper Frankfurt, jak również Rigoletto Verdiego w roli Maddaleny. Przełomową partią dla śpiewaczki był jej debiut jako Azuceny w Trubadurze Verdiego we Frankfurcie (koprodukcji z Royal Opera House).

 

Kolejną propozycję repertuarową przyszłego sezonu stanowić będzie kantata sceniczna Carla Orffa Carmina Burana (Mgnienie oka), będąca nowatorską interpretacją Borisa Kudlički. Kierownictwo muzyczne obejmie Martyna Szymczak.

 

Nie zabraknie również twórczości rodzimej w reż. Mariusza Trelińskiego oraz scenografii Borisa Kudlički. Reżyser i scenograf przeniosą widzów po raz kolejny do hotelu z lat 70-tych, w którym rozbrzmi moniuszkowska Halka.

 

W kwietniu przyszłego roku w ramach Timeless Film Festival Warsaw poświęconego klasyce filmowej, którego pomysłodawcą jest Roman Gutek, zaprosimy naszych widzów na niepowtarzalny, jubileuszowy pokaz nagrodzonego 8 Oscarami arcydzieła Miloša Formana Amadeusz Live.

 

Z okazji 40. rocznicy premiery obrazu Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego wykonają na żywo muzykę do filmu, który zostanie wyświetlony na wielkim ekranie w jakości HD. Kierownictwo muzyczne obejmie Dawid Runtz. Wieczór w Teatrze Wielkim to hołd dla słynnego dzieła, które opowiada o starciu dwóch kompozytorów: radosnego, frywolnego geniusza (Tom Hulce jako Mozart) oraz wyniosłego, pozbawionego talentu zazdrośnika (zdobywca Oscara F. Murray Abraham jako Salieri). Amadeusz spełni marzenia nie tylko melomanów i miłośników muzyki poważnej, ale też wszystkich widzów, którzy kochają kino i chcą uczestniczyć w niepowtarzalnym święcie jednego z najbardziej uznanych dzieł filmowych XX wieku.

 

Na Scenie Kameralnej ponownie będzie można obejrzeć Marię de Buenos Aires Astora Piazzolli w reżyserii Wojciecha Farugi. Spektaklem zadyryguje Piotr Staniszewski. Będzie to szansa dla tych, którym nie udało się kupić biletów w sezonie 2022/23.

 

Na scenę główną TW-ON powróci Drakula, baletowa adaptacja powieści grozy Brama Stokera o tym samym tytule i jej Oscarowej ekranizacji w reżyserii Francisa Forda Coppoli. Choreografię znakomicie współgrającą z muzyką Wojciecha Kilara stworzył Krzysztof Pastor na specjalne zamówienie West Australian Ballet. Produkcja otrzymała nominację do prestiżowej Helpmann Awards w kategorii „Najlepsze przedstawienie baletowe”. Trzykrotnie nagradzano ją również w konkursie Performing Arts WA Awards – za koncepcję, realizację, kostiumy oraz aranżację muzyczną.

 

Z pewnością miłośników klasyki ucieszy fakt, że w nadchodzącym sezonie w repertuarze pojawią się trzy arcydzieła baletowe: Giselle z muzyką Adolphe-Charlesa Adama w choreografii Jean Coralli i Julesa Perrota, w stylowej scenografii Andrzeja Kreutza Majewskiego, Bajadera Mariusa Petipy i Siergieja Chudiekowa do muzyki Ludwiga Minkusa w choreografii wg Petipy Natalii Makarowej oraz Don Kichot wspomnianych twórców (Minkus, Petipa). Przypomniany zostanie także arcyzabawny dyptyk baletowy, powstały w oparciu o twórczość Aleksandra Fredry. Wieczór baletowy Frederiana do muzyki Stanisława Moniuszki znów rozbawi poprzez świetnie skonstruowane choreografie – Conrada Drzewieckiego (zrekonstruowana przez Emila Wesołowskiego) oraz Anny Hop. I jak co rok, tym razem po raz 16 w Sali Kameralnej TW-ON artyści PBN zaproszą na miniatury taneczne w ramach Kreacji, które dają im możliwość poczuć się jak zawodowi choreografowie.

 

W nowym sezonie artystycznym są również ciekawe propozycje dla miłośników sztuk pięknych. Muzeum Teatralne zrealizuje wystawę nawiązującą do twórczości: Ottona Axera, jednego z najciekawszych polskich scenografów II poł. XX w., malarza, grafika i ilustratora. A z okazji 230. rocznicy urodzin Aleksandra Fredry, komediopisarza, pamiętnikarza i poety ukazana zostanie wystawa poświęcona jego twórczości. Galeria Opera zaś wystawi dwie ekspozycje: dzieł Jerzego Adama Stajudy i Stanisława Baja.

 

W sezonie 2023/24 nie zabraknie również atrakcji dla najmłodszych i ich opiekunów, przygotowanych przez Dział Programów Edukacyjnych TW-ON.

 

TW-ON zaprosi widzów wraz z dziećmi do udziału m.in. w projektach, których kontynuację przewiduje w nadchodzącym sezonie: Porankach Muzycznych, Spotkaniach z Muzalindą, Rodzinnych zabawach w Wielkim. Z nowości proponowane są cykle: Muzyka polska na 4 ręce w formie koncertów połączonych z prezentacją multimedialną oraz Melodie dużego ekranu – koncerty muzyki filmowej z projekcjami oraz Tango argentyńskie – z Buenos Aires do Warszawy. Są również zupełnie nowe propozycje dla najmłodszych miłośników muzyki w formie bajkowych mini-spektakli: Calineczka oraz Jaś i Małgosia.

 

Harmonogram sprzedaży biletów:

  • Od 21 czerwca – bilety na wydarzenia w sezonie 2023/24
  • Od 22 czerwca – bilety na Galę Sylwestrową
  • Sprzedaż biletów na wydarzenie Amadeusz Live – pokaz filmu z muzyką symfoniczną – informacja wkrótce.

 

Rezerwacja biletów jest możliwa telefonicznie od 22 czerwca od godz. 11.00.

 

21 czerwca z okazji Święta Muzyki Teatr Wielki przygotował specjalną promocję w postaci 21% zniżki na bilety (z wyjątkiem Gali Sylwestrowej i Amadeusz Live – pokaz filmu z muzyką na żywo); Zniżka jest naliczana od ceny biletu normalnego. Zniżki nie łączą się z pozostałymi zniżkami regulaminowymi.
Biletów promocyjnych nie można rezerwować.
Bilety zakupione 21 czerwca można zwracać tylko na karty przedpłacone.

 

Teatr Wielki – Opera Narodowa

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Może Cię zainteresować...

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.