Presto #3: Kino
Przeczytaj trzeci numer Presto w wersji papierowej (zamów, pisząc do nas: zamowienia [at] prostoomuzyce.pl) i posłuchaj ilustracji muzycznych do wybranych artykułów:
ZAMÓW PRENUMERATĘ TUTAJ.
Przeczytasz tylko w wydaniu papierowym: Cała Ziemia gra klasykę: Na prośby Czytelników rozszerzyliśmy repertuar o wydarzenia zagraniczne. Na razie Europa i USA, w następnym numerze cały świat. Ale już jest z czego wybierać. Rekomendujemy najciekawsze naszym zdaniem festiwale i koncerty w Polsce i za granicą. Tego przegapić nie można! Kontrapunkt: Muzyka filmowa gra tylko w filmie, czy może być samodzielnym bytem do posłuchania w domu? Dyskutują redaktorzy Presto. Muzyczny coming-out: Reżyser Robert Gliński lubi klasykę! Przeczytaj, co interesuje go w muzyce filmowej, jakich kompozytorów ceni. Motyw główny: Klasyka idzie do kina. Romans wszech czasów – to dopiero film! W numerze making of – podpatrujemy historię muzyki klasycznej, filmu i muzyki filmowej zza kulis. Poza tym pytamy Macieja Zielińskiego o doświadczenia kompozytora muzyki do filmów komercyjnych i zastanawiamy się nad przyszłością muzyki filmowej pod pretekstem wizyty na Transatlantyku w Poznaniu. Solówka: Michael Nyman i Wojciech Kilar – drugie dno twórczości kompozytorów muzyki filmowej. Marek Moś – sprawdzamy, jak dyrygent radzi sobie z nagrywaniem muzyki filmowej. W partyturze: Muzyka do filmu jak panaceum – alternatywa, która poszła jednak do kosza oraz ścieżki dźwiękowe, które niosą filmy dobre i filmy słabe. Muzyczny know-how: Doradzamy i podglądamy klasykę od kuchni: Trochę historii kina, parę słów o edukacji w szkole muzycznej. Muzyka na styku sztuk. Podpowiadamy, jak działa partytura i wyjaśniamy kilka pojęć w Słowniczku muzykofila. Z encyklopedii po prababci znów przygotowaliśmy ciekawy termin. Czułym uchem: Poznajemy instrumenty muzyczne, ciekawostki akustyczne i audio. Odkrywamy wszystkomające organy. Life-style muzyczne: Muzyka to nie tylko pasja, to praca i sposób na życie – sprawdzamy, czy kompozytor to poważny zawód, co ciekawego można usłyszeć w Berlinie, co można i należy zrobić z miłości do muzyki. I co Puccini robi na sali operacyjnej? Koda – niecodzienne felietony: Muzyk i meloman: czy świat muzyki klasycznej widzą tak samo? Tym razem o tym, czego muzyk nie znosi w filmach. I dlaczego meloman porównuje film do meczu siatkówki. Bagatele: Wydarzenia z ostatnich miesięcy – co się działo w świecie muzyki klasycznej. W numerze polecamy: - płyty z muzyką klasyczną dla początkujących, średnio zaawansowanych i zaawansowanych miłośników muzyki - KONKURS DLA MŁODYCH MELOMANÓW
Romans wszech czasów "Czekam na film artystyczny" Powrót do przyszłości
Dźwięki atakują minimalem "Można stworzyć muzykę..." Kompozytor uniwersalny
Gwiezdne wojny dźwięków Cisza potrafi krzyczeć Muzyka idzie na wojnę
Zanim film przemówił Zobacz, co słyszysz... Dziwny taniec z mrówkami
Wszystkomające organy Audionewsy
Praca dla rozrywki Dźwięki wielkiego miasta Puccini operuje razem ze mną