PGE jednym z największych mecenasów kultury w Polsce

-
23.05.2023
PGE - sponsor zaangażowany społecznie

    PGE jest jednym z największych mecenasów kultury i sponsorów sportu w Polsce. W swojej działalności sponsoringowej szczególną wagę przykłada do realizacji projektów ukierunkowanych na rozwój i edukację dzieci, a także wsparcie społeczności lokalnych.

     

    • 6 mln osób uczestniczyło we wszystkich wydarzeniach kulturalnych wspieranych przez PGE.
    • Co czwarty uczeń w Polsce wziął udział w projektach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży realizowanych bądź wspieranych przez PGE.

     

    PGE jest jedną z największych firm w Polsce, liderem transformacji energetycznej o ogromnym potencjale organizacyjnym i finansowym. Ten potencjał wykorzystujemy do wsparcia naszych partnerów sponsoringowych. Dla PGE mecenat kultury i sponsoring sportu to nie tylko promocja firmy i marki. To działania, które są bardzo ważnym elementem naszej odpowiedzialności społecznej – chcemy być sponsorem społecznie zaangażowanym. Dlatego dużą wagę przykładamy do realizacji projektów z zakresu rozwoju i edukacji dzieci. Poprzez sponsoring budujemy nasze zaangażowanie w rozwój społeczny, wspieranie lokalnych społeczności, promocję kultury, ale także upowszechnianie aktywność fizycznej i sportu – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. – Jako spółka Skarbu Państwa służymy społeczeństwu, zapewniając bezpieczeństwo energetyczne poprzez dostawy energii elektrycznej i ciepła, ale także wspierając jego rozwój, szczególnie w „małych ojczyznach”  – dodaje Wojciech Dąbrowski.

    PGE - sponsor zaangażowany społecznie

     

    PGE Mecenasem Kultury

    PGE jako jeden z największych w kraju mecenasów kultury, szczególnie wspiera inicjatywy edukacyjne. Celem PGE jest zapewnienie powszechnego dostępu do edukacji z zakresu muzyki i sztuki. Realizuje go w ramach programu „PGE Kulturalna Grupa Energetyczna”.

     

    Muzea i instytucje muzyczne wspierane przez PGE, oprócz regu­larnej działalności prowadzą liczne działania edukacyjne, w tym lekcje skierowane do uczniów szkół podstawowych i ponadpod­stawowych czy warsztaty dla najmłodszych. Tylko w 2022 roku w instytucjach kultury wspieranych przez PGE zostało zorganizowanych ponad 6 tys. pojedynczych wydarzeń, w których wzięło udział blisko 6 mln osób. Dodatkowo, w muzealnych programach edukacyjnych, wspieranych przez PGE, wzięło udział ponad 960 tys. dzieci. Oznacza to, że co czwarty uczeń w Polsce wziął  udział w zajęciach z dziedziny kultury, które zostały zrealizowane ze wsparciem PGE.

     

    W ramach „PGE Kulturalnej Grupy Energetycznej” spółka wspierała w 2022 r. 4 muzea: Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Lublinie i Muzeum Zamku Królewskiego na Wawelu, jak również 16 filharmonii i instytucji muzycznych w całej Polsce: Filharmonię Narodową W Warszawie, Filharmonię Opolską im. Józefa Elsnera, Filharmonię Śląską, Operę i Filharmonią Podlaską, Filharmonię Zielonogórską, Filharmonię im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonię im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego, Toruńską Orkiestrę Symfoniczną, Filharmonię Podkarpacką im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonię im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Filharmonię Świętokrzyską im. Oskara Kolberga w Kielcach, Filharmonię Gorzowską, Operę Nova w Bydgoszczy i Polską Filharmonię Bałtycką im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.

     

    PGE wspiera także inicjatywy związane z dbaniem o pamięć historyczną i tożsamość narodową. W ramach programu „PGE Dumni z historii” angażuje się w takie projekty jak Muzeum Powstania Warszawskiego czy Muzeum Dzieci Polskich – ofiar totalitaryzmu w Łodzi

    PGE - sponsor zaangażowany społecznie

     

    PGE Partner polskiego sportu i animator rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży

    PGE jako partner polskiego sportu i animator rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży nie tylko wspiera sport profesjonalny, dbając o poprawę warunków polskich reprezentantów, ale także zapewnia środki finansowe na rozwój infrastruktury sportowej niezbędnej do uprawiania sportu przez dzieci i młodzież.

     

    PGE, wspierając każdą dyscyplinę, współpracuje z partnerami na wielu poziomach: profesjonalnym, amatorskim, dziecięcym i edukacyjnym. Elementem sponsoringu sportu PGE jest także propagowanie aktywności fizycznej wśród najmniejszych dzieci jako formy spędzania wolnego czasu.

     

    W ramach Programu PGE „Junior”, PGE w 2022 r. współpracowała z 25 akademiami sportowymi z takich dyscyplin, jak: piłka nożna, koszykówka, siatkówka, ale także judo i łyżwiarstwo. Celem Programu jest rozwój zainteresowania dzieci daną dyscypliną. Dzięki wsparciu PGE w 25 klubach objętych programem trenowało ponad 6 tysięcy dzieci. Łącznie w zajęciach sportowych organizowanych przez podmioty sponsorowane przez PGE w 2022 roku uczestniczyło 18 tysięcy dzieci.

     

    Na poziomie profesjonalnym, PGE wspiera polskie kadry narodowe i najważniejsze krajowe kluby z różnych dyscyplin sportowych. W 2022 roku wspierani przez PGE sportowcy profesjonalni zdobyli blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy.

     

    Kolejnym elementem jest sport amatorski, gdzie PGE popularyzuje rekreacyjną aktywność fizyczną. Flagowym projektem jest „Zimowy PGE Narodowy w Trasie”, który zachęca całe rodziny do uprawiania łyżwiarstwa. W 2022 roku wzięło w nim udział 420 tys. uczestników w 10 polskich miastach.

     

    PGE efektywny i skuteczny sponsor

    PGE jest partnerem zaangażowanym, ale i skutecznym w podejmowanych działaniach. Efektywność sponsoringu PGE w 2022 roku wyniosła 817 proc. – co oznacza, że każda złotówka wydana przez PGE na sponsoring w 2022 roku zwróciła się ponad 8-krotnie.

     

    Jednocześnie, rośnie świadomość społeczna o działalności sportowej i kulturalnej realizowanej przez PGE. W ramach badań przeprowadzonych na zlecenie PGE przez Instytut Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, w lutym 2022 roku na grupie 1000 osób, 75,3% badanych wskazało PGE jako sponsora kultury, z czego 46% dorosłych Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że marka PGE jest mecenasem kultury wysokiej.

     

    W przypadku sportu blisko 50 proc. badanych wskazało PGE jako sponsora polskiego sportu, przy czym aż 63 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że PGE jest partnerem polskiego sportu i animatorem rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży.

    Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

    Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

    Więcej informacji:

    Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

    Może Cię zainteresować...

    Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.