33. Musica Polonica Nova 2022 Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej - program
33. Musica Polonica Nova 2022
Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej
daCamera
25–29.05.2022
Andrzej Kosendiak – dyrektor generalny
Paweł Hendrich – dyrektor artystyczny
25 maja
środa
19.00
Wrocław, NFM
Sala Czerwona
Splot
Inauguracja festiwalu
Janusz Orlik – choreografia, taniec
Małgorzata Walentynowicz – fortepian
Sławomir Wojciechowski, Jakub Krzewiński – elektronika
Program:
Sławomir Wojciechowski Rituals na preparowany fortepian, elektronikę i wideo (2019)
Jakub Krzewiński, Anna Sowa Dance ex machina na fortepian, taniec, wideo i elektronikę ** (2022)
Zamówienie utworów Rituals na preparowany fortepian, elektronikę i wideo S. Wojciechowskiego oraz Dance ex machina na fortepian, taniec, wideo i elektronikę J. Krzewińskiego i A. Sowy dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
25 maja
środa
21.00
Wrocław, NFM
Sala Kameralna
Poloness
Koncert Wrocławskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich
Łukasz Długosz – flety
Agata Kielar-Długosz – flety
Marek Toporowski – klawesyn
Program:
Grażyna Pstrokońska-Nawratil Landmannalaugar Sonata na dwa flety i klawesyn (2019)
Tomasz Skweres Erdschatten na flet barokowy i klawesyn – wersja na współczesny flet poprzeczny i klawesyn ** (2022)
Piotr Drożdżewski, Grzegorz Wierzba, Anna Porzyc, Katarzyna Dziewiątkowska, Ryszard Klisowski, Adam Porębski, Mateusz Ryczek Poloness – suita na flety i klawesyn** (2022)
Zamówienie utworu Landmannalaugar Sonata na dwa flety i klawesyn G. Pstrokońskiej-Nawratil dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
26 maja
czwartek
19.00
Wrocław, NFM
Sala Czarna
Pasja
Koncert kameralny
Kwartludium:
Dagna Sadkowska – skrzypce
Michał Górczyński – klarnet, klarnet basowy
Paweł Nowicki – instrumenty perkusyjne
Piotr Nowicki – fortepian
Program:
Magdalena Gorwa być/nie być na skrzypce, klarnet, perkusję i fortepian ** (2022)
Bartosz Witkowski Nothing to Explain na 4 wykonawców ** (2021–2022)
***
Matuesz Ryczek Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian ** (2022)
Zamówienie utworu Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian M. Ryczka dofinansowano ze środków pochodzących ze stypendium Miasta Wrocławia.
27 maja
piątek
19.00
Wrocław, NFM
Sala Czerwona
Wizje ulotne
Koncert multimedialny
Szymon Bywalec – dyrygent
Dorota Adamczak – fortepian
Paweł Hendrich, Adam Porębski – elektronika
Marian Oslislo – grafika tworzona na żywo
Krzysztof Zygalski – asystent
Ksawery Kaliski – wideo
Orkiestra Muzyki Nowej
Program:
Dariusz Przybylski Chamber Symphony (2021)
Adam Porębski Muzyka złudzeń na orkiestrę kameralną i elektronikę ** (2022)
Paweł Hendrich Phantomaticon na orkiestrę kameralną, fortepian i komputer (2021)
***
Ewa Synowiec Diabolus in musica (1984), NDSL cz. 4 (1983), Pejzaże z lotu ptaka (1985) – kompozycje graficzne
Kalki – improwizacja do grafiki tworzonej na żywo przez Mariana Oslisla
Zamówienie utworów Chamber Symphony D. Przybylskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie“, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
28 maja
sobota
18.00
Wrocław, BWA Wrocław Główny
CelloCode
Wydarzenie specjalne
Tomasz Strojecki – wideo
Adrian Foltyn – projekcja dźwięku
Polish Cello Quartet:
Tomasz Daroch, Wojciech Fudala, Krzysztof Karpeta, Adam Krzeszowiec – wiolonczele
Program :
Adrian Foltyn Overfitted Hypertune na 4 wiolonczele, taśmę i wideo ** (2022)
Witold Szalonek 1+1+1+1 na 1–4 instrumentów smyczkowych (1969)
Współorganizator : BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej
Zamówienie utworu Overfitted Hypertune na 4 wiolonczele, taśmę i wideo A. Foltyna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
28 maja
sobota
20.00
Wrocław, NFM
Sala Czarna
No Limits?
Koncert multimedialny
Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble
Małgorzata Mikulska – flety
Tomasz Sowa – klarnet basowy
Krzysztof Guńka – saksofony
Aleksandra Krzak – fagot
Barbara Mglej – skrzypce
Jakub Gucik – wiolonczela
Aleksander Wnuk – perkusja
Martyna Zakrzewska – fortepian, MIDI
Piotr Peszat – elektronika, Ableton Push
Kuratorzy: Krzysztof Stefański, Martyna Zakrzewska
Program :
Monika Szpyrka No-body na głos kobiecy i sampler (2019)
Viacheslav Kyrylov Vis-à-vis na zespół (2020)
Piotr Peszat TVTVT — Intronisation na Ableton Push solo, performerów live electronics i live video ** (2022)
Rafał Ryterski Disco Bloodbath (Got to be real) na zespół i elektronikę (wersja na 6 instrumentów) (2018)
Marta Śniady YOUR ONLY LIMIT IS YOU na dwóch performerów, audio playback i wideo * (2019)
29 maja
niedziela
17.00
Wrocław, NFM
Sala Czerwona i foyer -3
Obraz, światło, dźwięk
Koncert multimedialny
Andrzej Bauer – dyrygent
Ewa Liebchen – flet
Jakub Gumiński – puzon
Anna Niedźwiedź – niewidzialny sopran
Sławomir Kupczak, Pierre Jodlowski – elektronika
Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku
Chain Ensemble
Program:
Pierre Jodlowski Outer Space na puzon, wideo, światła i elektronikę(2018)
Ewa Trębacz Ligeia na niewidzialny sopran, zespół i przestrzenną warstwę elektroniczną* (2016)
Sławomir Kupczak Halny na elektronikę i improwizujacego flecistę (2017)
Grzegorz Pieniek Inner Voyage na instrumenty i światła** (2020–2022)
Utwór Ligeia Ewy Trębacz powstał we współpracy z Anną Niedźwiedź i Josiahem Boothbym.
Halny otrzymał rekomendacje na 66. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w San Carlos de Bariloche w Argentynie.
Zamówienie utworu Inner Voyage G. Pieńka dofinansowano ze środków AKM / austro mechana.
29 maja
niedziela
19.00
Wrocław, NFM foyer -1, 0, +1
Minotaur
Performance
Mateusz Feliński – róg
Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku
Program :
Ewa Trębacz Minotaur na róg i przestrzenną warstwę elektroniczną (2005)
Utwór powstał przy współpracy z Josiahem Boothbym.
29 maja
niedziela
20.00
Wrocław, NFM
Sala Główna
Smyczki
Finał festiwalu
Christian Danowicz – dyrygent
Adam Bałdych – skrzypce
NFM Trio Smyczkowe Leopoldinum:
Christian Danowicz – skrzypce
Michał Micker – altówka
Marcin Misiak – wiolonczela
Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku
NFM Orkiestra Leopoldinum
Program:
Ewa Trębacz Metanoia – koncert na skrzypce, orkiestrę smyczkową i przestrzenną warstwę elektroniczną (2020)
Piotr Tabakiernik in latitudinem na trio smyczkowe i orkiestrę smyczkową** (2022)
Przemysław Scheller Dziewczynka z zapałkami na orkiestrę smyczkową (2019)
Tomasz Skweres Concertino na orkiestrę smyczkową (2018)
Zamówienie utworu Metanoia – koncertu na skrzypce, orkiestrę smyczkową i przestrzenną warstwę elektroniczną
E. Trębacz dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie“, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
* polskie prawykonanie
** prawykonanie
Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w programie.