Tak się robi promocję. Polakom. W Paryżu

07.10.2018
fot. arch. Grupy MoCarta

Najważniejsze stacje telewizyjne i radiowe, w tym France Classique poświęcają wydarzeniu miejsce w swoich serwisach. Mieszkańcy stolicy oglądają ogromne wizerunki polskich muzyków na niemal stu stacjach metra i na 2100 autobusach miejskich. Występom Grupy znanej w ponad 50 krajach świata jako The MozART Group towarzyszy w Paryżu imponująca kampania medialna.

To wydarzenie bezprecedensowe. Po raz pierwszy polski zespół artystyczny prezentuje swój program w serii kilkudziesięciu spektakli w renomowanym teatrze muzycznym, we francuskiej stolicy, jednym z najważniejszych miejsc na mapie kultury. Artyści popularnej Grupy MoCarta (tak, tak, to oni!) wystąpią w tym sezonie w paryskim Teatrze Bobino aż 65 razy!

Dla setek tysięcy Paryżan uczęszczanie do teatru raz w tygodniu jest naturalną i popularną formą rozrywki, koniecznym elementem spędzania wolnego czasu. Francuzi zakochani są w muzyce i komedii, które w wypadku Grupy MoCarta są nierozłączne. Liczyć więc można na sporą frekwencję publiczności, a prócz mieszkańców miasta, na wiecznie tu wezbraną falę turystów, którzy szukając atrakcji z pewnością trafią na występ polskiego zespołu. Nie będzie to trudne, bo będzie on obecny tu nieprzerwanie niemal co wieczór najpierw od 3 października do 16 grudnia, a potem jeszcze 10 razy w styczniu przyszłego roku.


fot. arch. Grupy MoCarta
Tradycje teatru Bobino, w którym obejrzeć można dziś polską The MozART Group, sięgają roku 1816. W XIX wieku królował tu wodewil i melodramat.

Około stu lat temu, Bobino stał się prawdziwym pięknym teatrem w stylu włoskim, który mógł pomieścić do tysiąca osób, mniej niż w olbrzymiej Olympii, co czyniło Bobino miejscem, wybieranym przez wielu widzów dla bardziej intymnej relacji z artystami. Od lat trzydziestych XX wieku Bobino to główna scena na lewym brzegu Sekwany, poświęcona piosence i music-hallowi.

Tuż przed wojną jako wschodząca gwiazda triumfowała tu Edith Piaf. W latach 50. sławny promotor i producent Bruno Coquatrix wykupił Bobino od rodziny Castille. Lista goszczących tu stale artystów to prawdziwy gwiazdozbiór: Josephine Baker, Dalida, Juliette Greco, Mireille Mathieu, Fernandel, Georges Brassens, Jacques Brel, Yves Montand, Charles Aznavour, Gilbert Becaud, Eddy Mitchell, Amy Winehouse, Imany i dziesiątki innych. Wśród wielu legend muzycznych wystąpiła tu norweska grupa A-ha.

Francja nie jest dla Grupy MoCarta nieznanym lądem. Zespół wystąpił w ostatnich dziesięciu latach na około dwustu francuskich scenach koncertowych i teatralnych. Podczas największego francuskiego święta humoru, na dziesiątym Festival des Arts Burlesques w Saint-Etienne w 2013, polski zespół uhonorowany został wszystkimi nagrodami – Grand Prix, Nagrodą Publiczności i Nagrodą Dziennikarzy. Wiosną 2016 w cyklu dwudziestu spektakli Grupa była gościem paryskiego Theatre Antoine, kultywującego tradycje dramatyczne i komediowe, występował tu m.in. Gerard Depardieu. W efekcie sukcesu, który odniósł zespół w Paryżu, został on w kolejnym roku zaproszony do udziału w największym festiwalu komedii na świecie „Just for Laughs” w Montrealu, gdzie w Theatre Jean-Duceppe, bawił tysięczne audytoria przez ponad dwadzieścia wieczorów.


fot. arch. Grupy MoCarta
MozART Group znają widzowie telewizyjnego programu legendarnego Patricka Sebastien, „Le plus grand cabaret du monde”, flagowej pozycji rozrywkowej francuskiej „Dwójki”. Polscy artyści wystąpili już w trzech programach serii. Emisja z udziałem zespołu z Polski osiągnęła wśród francuskojęzycznej telewidowni na świecie wynik 165 milionów oglądających. MozART Group na żywo podziwiał również Alain Delon.

O Grupie MoCarta pisano m.in. w Le Figaro, Le Canard Enchaine, Charlie Hebdo, Le Parisien.

Grupa MoCarta tworząca i występująca już od 1995 r. jako „kabaret smyczkowy” lecz również jako klasyczny kwartet wirtuozów, doceniana jest również w kraju. W 2010 roku otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki za „wyjątkowe zasługi dla kultury polskiej”. Tym niemniej cieszyć się należy, że polski kwartet smyczkowy staje się produktem eksportowym o zasięgu globalnym.

{red.}

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.