Zmiany w repertuarze TWON w sezonie 2020/21

Teatr Wielki – Opera Narodowa zapraszając do oglądania online spektakli i materiałów, które tworzy przede wszystkim na ten niełatwy czas, pamięta, że naczelnym zadaniem jest utrzymywanie „gotowości artystycznej”. W chwili, gdy tylko będzie to możliwe, zaprosi znów widzów do teatru, na spektakle i wydarzenia na najwyższym poziomie.

Cały czas, w zakresie umożliwionym przez okoliczności i przestrzegając wszystkich norm bezpieczeństwa, realizowane są próby, pracują chór i orkiestra, cała instytucja przygotowuje się do przedstawień repertuarowych i nowych produkcji. Wszystkie te działania przybliżają do wspólnego celu - spotkania w gmachu na placu Teatralnym. Istotą bowiem teatru, a tym samym i opery, jest współuczestnictwo, wymiana energii pomiędzy sceną i widownią, możliwość dzielenia emocji, przeżycia, które potem zabiera się do domu.

Repertuar, który TW-ON miał zaprezentować uległ pewnym zmianom, ale nie ma jednak wątpliwości, że zadowoli on zarówno miłośników opery jak i baletu.

Jeszcze w tym miesiącu na scenie wystawiony zostanie najsłynniejszy miłosny melodramat z muzyką Siergieja Prokofiewa i w choreografii Krzysztofa Pastora – „Romeo i Julia”. Spektakle odbędą się w dniach 25, 26, 27 i 28 lutego i pojawią się w repertuarze TW-ON ponownie w czerwcu.

Na początku marca zaś widzowie, którzy nie mieli jeszcze okazji doświadczyć na żywo talentu wokalnego Aleksandry Kurzak, będą mogli usłyszeć artystkę wykonującą partię Cio-cio-san w znakomitej tragedii japońskiej Giacomo Pucciniego „Madame Butterfly” w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

Wybitnej sopranistce partnerował będzie doskonale znany warszawskiej widowni tenor – Rafał Bartmiński. (Spektakle: 5 i 7 marca)

W dalszej kolejności na scenie Opery Narodowej rozegra się dramat paryskiej kurtyzany do muzyki Fryderyka Chopina. „Dama kameliowa” zachwyci widzów choreografią niepowtarzalnego Johna Neumeiera. Będzie to ostatnia szansa na obejrzenie tego tytułu na scenie TW-ON. To nie koniec występów wybitnych osobistości świata opery i baletu w tym sezonie. Już 17 marca odbędzie się przeniesiony z 10-go lutego koncert wybitnego tenora światowej sławy – Piotra Beczały.

W marcu TW-ON zaprasza na spektakularne widowisko, jakim jest „Czarodziejski flet”. Opera Wolfganga Amadeusa Mozarta w reżyserii dyrektora Komische Oper Berlin nieustannie zachwyca animacjami oraz popisową arią Królowej Nocy. (Spektakle: 26, 27 i 30 marca)

28 marca odbędzie się koncert poświęcony życiu i twórczości znakomitego polskiego kompozytora – Krzysztofa Pendereckiego, podczas wieczornego In Memoriam.

Mając nadzieję na to, że również w kwietniu teatr będzie mógł pozostać otwarty dla publiczności, TW-ON planuje wystawić długo oczekiwaną premierę opery „Cardillac” Paula Hindemitha, jedną z najciekawszych oper XX wieku, dreszczowiec na podstawie opowiadania mistrza romantycznej grozy E.T.A. Hoffmanna – „Panna de Scudéry”. Spektakl ten z pewnością zaskoczy zupełnie nową estetyką wynikającą z połączenia kina noir z ideą cyberpunku – pomysłu reżysera, Mariusza Trelińskiego i scenografa Borisa Kudlički. Koprodukcję TW-ON, Oper Köln oraz Teatro Real w Madrycie warszawska publiczność obejrzy jako pierwsza – premiera tego wydarzenia na scenie operowej już 23 kwietnia, a kolejne spektakle 25, 27 i 29 kwietnia. Partnerem spektaklu jest Grupa Tubądzin.

Również w kwietniu będzie możliwość wysłuchania najdłużej oklaskiwanej arii w ostatnim dziesięcioleciu TW-ON – „Pourquoi me réveiller” – w mistrzowskim wykonaniu Piotra Beczały, który wcieli się w postać tytułowego bohatera w „Wertherze” Masseneta. Spektakle odbędą się w dniach 9 i 11 kwietnia.

Na Scenie Kameralnej zaś przypomniana zostanie ciesząca się popularnością „Halka” (wileńska) Stanisława Moniuszki w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Z powodu pandemii terminy spektaklu uległy zmianie na dni: 10 i 18 kwietnia oraz 26 czerwca. Miłośników klasyki z pewnością ucieszy fakt, że zaplanowane na marzec a odwołane spektakle „Aidy” odbędą się jeszcze w tym sezonie. Ten znakomity dramat operowy Giuseppe Verdiego ze słynną dwuoktawową arią, w bajecznej scenografii, wystawiony będzie bowiem w maju tego roku. (Spektakle: 6,7,8 i 9 maja)

21 maja TW-ON zaprosi widzów na premierę spektaklu Mayerling z muzyką Ferenca Liszta i choreografią Kennetha MacMillana pod batutą Patricka Fournilliera. W maju zaprasza również na kantatę sceniczną Carla Orffa „Carmina Burana” (Mgnienie Oka). To wydarzenie realizowane w ramach drugiej edycji projektu „BMW Art Club. Przyszłość do sztuka", którego mecenasem jest BMW.

23 czerwca zaś planowane jest premierowe wystawienie jedynej opery Ludwiga van Beethovena – „Fidelio”. (Spektakle: 25, 27 i 30 czerwca)

Zaplanowana również na czerwiec premiera „Cyganerii” Giacomo Pucciniego w reżyserii Barbary Wysockiej została przeniesiona na sezon 2021/22.

Tatr Wielki – Opera Narodowa ma nadzieję, że repertuar spełni oczekiwania widzów. Sprzedaż biletów na marcowe wydarzenia rozpocznie się 15 lutego br. (o godz.11.00), początkowo udostępniając 25% widowni. Po upływie okresu warunkowego do sprzedaży zostanie włączona kolejna pula miejsc. Bilety na spektakle w okresie kwiecień-czerwiec 2021, będą dostępne z miesięcznym wyprzedzeniem.

{info.pras.}

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.
Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.
Więcej informacji: Edyta Ruta | edyta.ruta [at] prestoportal.pl | +48 579 66 76 78

Więcej artukułów z kategorii: 

Dodaj komentarz

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Oceń zawartość: 

Brak głosów