A-Ż Festiwal w Akademii Muzycznej w Łodzi

15.10.2013

A-Ż Festiwal to cykl wydarzeń kulturalnych organizowanych od 17 października do 18 grudnia 2013 roku w nowej Sali Koncertowej przy ul. Żubardzkiej 2a w Łodzi.
To jedno z najważniejszych wydarzeń w regionie łódzkim, przedsięwzięcie znaczące w skali miasta, regionu, a także kraju w zakresie propagowania muzyki klasycznej w różnorodnych formach artystycznych: koncerty symfoniczne, chóralne i kameralne, spektakle taneczne i operowe, konferencje i seminaria, wystawy plastyczne, fotograficzne, projekcje filmów.

Na A-Ż Festiwal składa się 20 znaczących wydarzeń muzycznych z udziałem znamienitych artystów z Polski i zagranicy. W ramach imprezy przewidziano m.in. spotkanie z gościem specjalnym - Dwa dni z Wojciechem Kilarem, prapremierę musicalu Łódź Story oraz jubileusz 65-lecia prof. B. Schaeffera. Festiwal uświetnią liczne koncerty m.in. laureatów międzynarodowych konkursów akordeonowych i uczestników  Warsztatów Muzyki Rozrywkowej. Warto wybrać się również na  występ absolwentów klasy fortepianu Łódzkiej Akademii Muzycznej oraz posłuchać występu finalistów konkursu „Musica Moderna”.
Dla miłośników tańca proponujemy konferencję, warsztaty i pokaz Interpretacji Ruchowych, a dla koneserów muzyki dawnej Koncert Orkiestry Barokowej. Wymiar międzynarodowy przedsięwzięcia zapewniają m.in. uczestnicy konkursów i konferencji będących częścią festiwalu, w tym: Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Wykonawstwo bez limitu” (100 uczestników z 25 krajów świata m.in. Chin, Japonii i USA) oraz Międzynarodowej Konferencji Trębaczy (uczestnicy m.in. z Niemiec, Hiszpanii i USA). Festiwal otworzy Koncert Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi pod batutą Maestro Jerzego Semkowa.

A-Ż Festiwal to dwa miesiące odkrywania nowych inspiracji muzycznych, możliwości poznania wspaniałych, młodych twórców i czerpania z talentu i doświadczenia mistrzów. Warto podkreślić, że realizacja tak dużego przedsięwzięcia nie byłaby możliwa bez nowoczesnej infrastruktury, którą zapewnia nowopowstała sala koncertowa” – powiedział prof. Cezary Sanecki Rektor Akademii Muzycznej w Łodzi. „Mam nadzieję, że dzięki festiwalowi nasza nowa inwestycja  na stałe wpisze się w kulturalny pejzaż Łodzi, z której nie tylko będą cieszyć się studenci Akademii Muzycznej, ale również mieszkańcy i po prostu miłośnicy muzyki” – podkreśla Rektor Uczelni.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski, Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień, Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska, Wojewoda Łódzki Jolanta Chełmińska, Narodowe Centrum Kultury.

Partnerzy: Urząd Miasta Łodzi, Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina, Festiwal Kultury Chrześcijańskiej, Fundacja Auera Porta.

Sala Koncertowa, która jest przyczynkiem do organizacji A-Ż Festiwalu została wybudowana dzięki wsparciu i zaangażowaniu środków unijnych oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

W programie m.in.:

 

Uroczysta inauguracja nowej Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi

17 października, czwartek, godz. 18.00

wykonawcy:

Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Łodzi

przygotowanie orkiestry – Monika Wolińska, Marcin Wolniewski

dyrygent – JERZY SEMKOW

w programie:

Wolfgang Amadeusz MozartSymfonia C-dur „Linzka” KV 425

Johannes Brahms II Symfonia D-dur op. 73

 

Koncert Orkiestry Akademii Muzycznej w Łodzi pod batutą Maestro Jerzego Semkowa. Tym koncertem Akademia świętować będzie zarówno inaugurację długo oczekiwanej nowoczesnej sali koncertowej, jak również 85. urodziny Jerzego Semkowa. Dwa dni później łódzki koncert zostanie powtórzony w Radomsku – rodzinnym mieście Maestra, którego jest Honorowym Obywatelem. Dwa tygodnie wcześniej, 4 października podczas Uroczystej inauguracji roku akademickiego Akademia Muzyczna nada Dostojnemu Jubilatowi tytuł doctora honoris causa.

 

JERZY SEMKOW

Wybitna indywidualność międzynarodowej dyrygentury – należy do czołowych dyrygentów świata. Krąg jego zainteresowań obejmuje zarówno wielką symfonikę – głównie klasyczną i romantyczną – jak i muzykę teatru operowego. Jerzy Semkow był dyrektorem artystycznym Opery Warszawskiej i pierwszym dyrygentem Królewskiej Opery w Kopenhadze. Pełnił funkcję dyrektora i pierwszego dyrygenta Orkiestry Symfonicznej w St. Louis w USA, a u schyłku lat 70. objął kierownictwo Orkiestry Włoskiego Radia i Telewizji RAI w Rzymie. Następnie prowadził Orkiestrę Filharmonii w Rochester (USA). W 1983 roku dyrygował Stworzeniem świata J. Haydna podczas specjalnego koncertu w Watykanie dla Ojca Świętego Jana Pawła II. Pięć lat później artysta poprowadził wykonanie Mszy koronacyjnej W. A. Mozarta z okazji 10. rocznicy pontyfikatu Papieża Polaka.

Występował w prestiżowych centrach muzycznych razem z najsłynniejszymi zespołami orkiestrowymi: London Philharmonic, Berliner Philharmoniker, Wiener Symphoniker, Israel Philharmonic, Orchestre National de France, Orchestre de Paris, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Orchestre de la Suisse Romandeoraz z orkiestrami w Madrycie, Monte Carlo, Oslo, Hadze, Neapolu,  Turynie, St. Petersburgu. W Stanach Zjednoczonych współpracował z New York Philharmonic, Cleveland Orchestra, Boston Symphony, Chicago Symphony, z orkiestrami w Waszyngtonie, Detroit, Houston, Dallas, Pittsburghu, Minneapolis i San Francisco. Dyrygował także w Montrealu, Toronto, Caracas, Săo Paulo, Sydney, Melbourne. Jego sztukę dyrygencką znają teatry operowe Mediolanu (La Scala), Londynu (Covent Garden), Genewy, Rzymu, Florencji i innych miast świata.
Artysta poświęca się również pracy z młodzieżą. Przez szereg lat dyrygował koncertami podczas festiwalu muzycznego w Aspen (Colorado), gdzie skład kilku orkiestr stanowili studenci i profesorowie największych konserwatoriów Stanów Zjednoczonych.

Wygłosił szereg odczytów o muzyce na Uniwersytecie stanu Colorado oraz prowadził klasy mistrzowskie na Uniwersytecie Yale i w nowojorskim konserwatorium Manhattan School of Music. Nagrywał dla wielu firm fonograficznych, m.in.: Columbia, EMI – His Master's Voice, Fona, Polskie Nagrania. Zapis płytowy Borysa Godunowa M. Musorgskiego z orkiestrą WOSPRiTV (obecnie NOSPR), Chórem Polskiego Radia i międzynarodową obsadą solistów dla londyńskiej wytwórni EMI przyniósł dyrygentowi i wykonawcom pięć międzynarodowych nagród.

Jerzy Semkow jest Komandorem francuskiego Orderu „Arts et Lettres”. W lutym 2005 roku Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie nadała artyście tytuł doktora honoris causa.

 

Jubileusz 65-lecia pracy twórczej prof. BOGUSŁAWA SCHAEFFERA

13 listopada, środa

 

godz. 16.30

Wykład prof. AM dra hab. Jacka Szerszenowicza Teatr instrumentalny Bogusława Schaeffera

 

godz. 18.00

Koncert z okazji 65-lecia pracy kompozytorskiej prof. Bogusława Schaeffera
Część I Spektakl Multimedialne coś

scenografia – Andrzej Kokosza

realizacja i produkcja – Krystyna Gierłowska

wykonawcy:

Bogusław Schaeffer, Marek Frąckowiak, Waldemar Obłoza, Agnieszka Wielgosz

Cześć II Koncert pedagogów i studentów Akademii Muzycznej w Łodzi

MULTIMEDIALNE COŚ

Sztuka Multimedialne coś rozpoczyna się wykładem na temat kultury, który wkrótce przeradza się w dialog, czy raczej sprzeczkę, między dwoma aktorami. Zanim się spostrzegamy do zaciętej dyskusji zostaje wciągnięta widownia. Dokładniej mówiąc, tak nam się na początku wydaje, bo chwilę później widzimy, że tylko jedna osoba zaangażowała się w konflikt. Pani z widowni staje się coraz bardziej aktywna, wreszcie wdziera się na scenę. Aktorzy próbują się jej pozbyć, jednak szybko kapitulują i stają się bezradni nie tylko wobec argumentów, których używa, ale również wobec jej kobiecości. W końcu aktorka zostaje na scenie sama i wygłasza monolog o tym, dokąd zmierza współczesny człowiek oraz kultura i sztuka, którą tworzy.

 

BOGUSŁAW SCHAEFFER

Urodzony 6 czerwca 1929 roku we Lwowie - jest najchętniej wystawianym autorem polskim spośród żyjących dramatopisarzy. Kompozytor, teoretyk i krytyk muzyczny, pedagog, dramatopisarz, grafik, przedstawiciel awangardy muzycznej. Autor siedemnastu książek (w tym pierwszego podręcznika kompozycji współczesnej), czterystu kompozycji muzycznych i czterdziestu dramatów. W latach 1949-53 studiował kompozycję u Artura Malawskiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie. Jednocześnie w 1949 podjął studia muzykologiczne pod kierunkiem Zdzisława Jachimeckiego  w Uniwersytecie Jagiellońskim. Edukację muzyczną uzupełniał u Luigi Nono. Po ukończeniu nauki zajmował się nie tylko kompozycją, ale także muzykologią. W latach 1952-57 pracował w dziale muzycznym Polskiego Radia w Krakowie, w 1953 – w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, w 1957 był zastępcą redaktora naczelnego Ruchu Muzycznego. W latach 1955-57 wykładał w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1963 do 1998 prowadził klasę kompozycji w Akademii Muzycznej w Krakowie (w 1989 otrzymał tytuł profesora). Przez 16 lat wykładał kompozycję w Hochschule für Musik und darstellende Kunst „Mozarteum” w Salzburgu. Prowadził także kursy z zakresu współczesnej kompozycji w Polsce i za granicą. Wykształcił blisko 160 uczniów różnych narodowości. W latach 60. i 70. tworzył grafiki, w różnym stopniu związane z muzyką, które wystawiane były w galeriach sztuki w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Obok kompozycji i muzykologii zajmuje się także dramatopisarstwem. Sztuki teatralne Bogusława Schaeffera zostały przetłumaczone na 16 języków i wystawiane m.in.: w Londynie, Paryżu, Wiedniu, Rzymie, Atenach, Madrycie, Bogocie, Nowym Jorku, Toronto i Los Angeles. W Polsce sztuki te były wystawiane prawie we wszystkich teatrach, wiele z nich  było również inscenizowanych w Teatrze Telewizji. Odtwórcami postaci Schaefferowskich są czołowi polscy aktorzy, m.in.: Jan Peszek, Mikołaj i Andrzej Grabowscy, Jan Frycz, Jan Machulski. Po trzyletniej przerwie w pisaniu w 2001 roku Schaeffer zrobił wyjątek i napisał sztukę specjalnie dla aktora Marka Frąckowiaka (Skala).

 

 

 

Wojciech Kilar – gość specjalny Akademii Muzycznej w Łodzi

 

6 grudnia, piątek, godz. 16.00

  • WOJCIECH KILAR – spotkanie z kompozytorem
  • Otwarcie wystawy fotografii autorstwa Zdzisława Sowińskiego
  • Projekcja filmu o kompozytorze pt. Wojciech Kilar. Credo

7 grudnia, sobota, godz. 18.00

  • Koncert finałowy 63. sesji Musica Moderna

wykonawcy:

Orkiestra Symfoniczna i Chór Akademii Muzycznej w Łodzi

dyrygent – Marcin Wolniewski

w programie:

utwory Wojciecha Kilara, Witolda Lutosławskiego, Tomasza Szczepanika, Zdzisława Szostaka

 

Dwa dni z Wojciechem Kilarem – jednym z największych współcześnie żyjących polskich kompozytorów. W programie najnowszy film o kompozytorze Wojciech Kilar. Credo, wystawa fotograficzna Zdzisława Sowińskiego oraz koncert, w którym Angelus Kilara zabrzmi razem z utworami Witolda Lutosławskiego oraz łódzkich twórców: seniora Zdzisława Szostaka – przyjaciela Wojciecha Kilara i młodego kompozytora Tomasza Szczepanika.

 

WOJCIECH KILAR

Jeden z największych polskich kompozytorów współczesnych. Urodził się 17 lipca 1932 roku we Lwowie. Po przymusowym wysiedleniu Polaków ze Lwowa w 1944 roku przez krótki czas mieszkał w Rzeszowie, gdzie nawiązał kontakt z profesorem Kazimierzem Mirskim. To on poradził młodemu pianiście, aby zajął się komponowaniem i zapoznał go z muzyką Ravela, Debussy'ego i Szymanowskiego. W Rzeszowie 15-letni Wojciech Kilar odniósł pierwszy sukces kompozytorski, otrzymując II nagrodę na Konkursie Młodych Talentów. Kolejne lata spędził w Krakowie, gdzie pobierał prywatne lekcje harmonii u Artura Malawskiego. W 1948 roku wyjechał do Katowic. Tam ukończył średnią szkołę muzyczną w klasie Władysławy Markiewiczówny oraz Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną u Bolesława Woytowicza (fortepian i kompozycję). W 1955 roku z wyróżnieniem ukończył studia i został asystentem  prof. Woytowicza w krakowskiej PWSM. W tym samym roku został laureatem II nagrody za Małą uwerturę na orkiestrę symfoniczną na Konkursie Utworów Symfonicznych w ramach V Festiwalu Młodzieży w Warszawie.

W latach 1959-1960, jako stypendysta rządu francuskiego, kształcił się w Paryżu u Nadii Boulanger. Za utwór Oda Bela Bartók in memoriam otrzymał nagrodę im. Lili Boulanger w Bostonie. Ten, wydany w 1960 roku przez PWM jako drugi znaczący utwór kompozytora, zamyka „okres neoklasyczny” w twórczości Wojciecha Kilara.

Kolejne dzieła kompozytora, takie jak: Riff 62, Générique, Diphtongos, Springfield Sonet, czy Upstairs-Downstairs pozwoliły uznać go za czołowego przedstawiciela polskiej awangardy muzycznej. Wkrótce kompozytor uprościł swój język muzyczny, zaczął tworzyć dzieła inspirowane folklorem podhalańskim, które stały się przebojami sal koncertowych całego świata (Krzesany, Kościelec, Siwa mgła, Orawa). Zwrócił się także w sposób szczególny ku twórczości sakralnej. Wyrazem jego głębokiej religijności stały się takie dzieła, jak m.in.: Bogurodzica, Angelus Exodus czy Victoria.

Wojciech Kilar jest ponadto jednym z najwybitniejszych kompozytorów muzyki filmowej, za którą otrzymał wiele nagród na festiwalach w Polsce i za granicą. Napisał muzykę do ponad 160 filmów. Współpracował z wieloma wybitnymi reżyserami, m.in. z Andrzejem Wajdą, Kazimierzem Kutzem, Krzysztofem Zanussim, Krzysztofem Kieślowskim i Romanem Polańskim. Światową sławę przyniosła mu napisana w roku 1992 muzyka do filmu Dracula w reżyserii Francisa Forda Coppoli.

Kolejne lata przyniosły takie dzieła, jak: Sinfonia de motu, September SymhonySymfonia Adwentowa, Veni Creator, Magnificat, Hymn paschalny i wiele innych. Najnowszym dziełem kompozytora jest II Koncert fortepianowy, którego zakończone wielkim sukcesem prawykonanie miało miejsce 14 października 2011 roku w Katowicach.

Za swoją działalność artystyczną otrzymał kilkadziesiąt nagród. Został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski. Jest honorowym obywatelem miast: Rzeszowa, Katowic i Wodzisławia Śląskiego oraz bohaterem dwóch filmów: Wojciech Kilar Krzystofa Zanussiego i Wojciech Kilar. Credo Zdzisława Sowińskiego i Viletty Rotter-Kozery. W 1998 roku Uniwersytet Opolski nadał mu tytuł doktora honoris causa.

 

ZDZISŁAW SOWIŃSKI

Operator filmowy, artysta fotografik, reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych. Absolwent Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi (dyplom 1973).

Po studiach dzielił czas między Muzeum Sztuki w Łodzi, a Wytwórnię Filmów Fabularnych oraz działalność dydaktyczną w PWSFTviT. Bezpośredni kontakt z muzealnymi dziełami – od gotyku po awangardę XX wieku – przywiódł go do Władysława Strzemińskiego, którego twórczość stała się inspiracją do powstania cyklu pt. Życiorys. Przedsięwzięcie to sprawiło, że Jerzy Lewczyński zaliczył Sowińskiego do grona najwybitniejszych twórców polskiej sztuki fotografii.

Zdzisław Sowiński jest autorem pierwszych w Polsce zdjęć filmowych przetwarzanych komputerowo (Seksmisja, reż. J. Machulski). Jako operator pracował przy wielu filmach fabularnych.

Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od stanu wojennego dobrowolnie związany zawodowo z Jasna Górą. Efektem jego pracy jest szereg albumów poświęconych sanktuarium, z bogatą dokumentacją fotograficzną nie tylko miejsc i przedmiotów, lecz także fenomenu pielgrzymowania. Okres stanu wojennego to też początek znajomości z Wojciechem Kilarem.

Na przestrzeni ostatnich 30 lat zrealizował około 40 filmów dokumentalnych w Polsce i Brazylii. Przez ponad 20 lat szefował Redakcji Częstochowskiej Telewizji Polskiej.

 

DWIE URODZINOWE WYSTAWY

Jednym z najcenniejszych zdarzeń podczas pracy w jasnogórskim sanktuarium jest dla Zdzisława Sowińskiego poznanie Wojciecha Kilara. Okolicznością, jaka dała im szansę na pierwszą rozmowę, był jasnogórski plener malarski w lecie 1982 roku. Jasna Góra była wówczas matecznikiem artystów, jacy nie zgadzali się na zniewolenie i komunistyczne zamykanie wachlarzy ich uczciwych, twórczych koncepcji. Na pogłębianiu tamtych trudnych dla Polski lat i ważnych, pełnych patriotycznej troski słów, między tymi dwoma twórcami powstała wieloletnia przyjaźń, która trwa do dziś, i której wyrazem jest kilka unikatowych artystycznych przedsięwzięć.

Pierwsza wystawa fotograficzna Zdzisława Sowińskiego, pokazująca obecność Wojciecha Kilara na Jasnej Górze została otwarta w lipcu 2012 roku. Wielkoformatowe zdjęcia stanowią zapis wielu lat i wielu wizyt. Ekspozycja była wyjątkowym prezentem fotografika na 70. urodziny kompozytora, a kilka lat później jedną z atrakcji XIV Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi.

Plonem kolejnej dekady spotkań Sowińskiego z Kilarem stała się druga wystawa, przygotowana na 80. jubileusz kompozytora - także wielkoformatowa, lecz tym razem pełna prywatności, portretów domowych, dezawuująca pokrewieństwo dusz i bliskość relacji między przyjaciółmi. Wernisaż stanowił inaugurację XXII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” połączony z koncertem muzyki Wojciecha Kilara.

 

 

 

Prapremiera musicalu operowego Łódź story

14 grudnia, sobota

 

realizatorzy:

muzyka – Włodzimierz Korcz

libretto – Monika Partyk

kierownictwo muzyczne – Michał Kocimski

reżyseria i scenografia – Beata Redo-Dobber

kostiumy – Agnieszka Tokarska

wykonawcy:

Soliści - Studenci Wydziału Wokalno- Aktorskiego oraz Orkiestra Kameralna i Chór Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi

 

MUSICAL ŁÓDŹ STORY 

Musical Łódź Story powstał z inicjatywy poprzedniego Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi prof. Antoniego Wierzbińskiego, jako projekt przewidziany do pokazania w nowobudowanej Sali Koncertowej Akademii. Napisanie muzyki powierzono Włodzimierzowi Korczowi – absolwentowi łódzkiej uczelni, w oparciu o libretto, którego autorką jest Monika Partyk.

Tekstem musical nawiązuje do przeszłości i teraźniejszości miasta, które w XIX w. za sprawą międzynarodowego kapitału przekształciło się z osady rolniczej w prężny ośrodek przemysłu przędzalnianego. Akcja odbywa się na przełomie XIX i XX w., zaś jego bohaterami są m.in. Karol Poznański - syn Izraela Poznańskiego, zwanego kiedyś „królem łódzkiej bawełny” - i pracownicy jego zakładów. W rezydencji wzniesionej dla głównego bohatera musicalu w latach 1904-1908 (Pałac Karola Poznańskiego zaklasyfikowany do klasy zerowej zabytków) mieści się obecnie Akademia Muzyczna w Łodzi. W przebieg wydarzeń wpisane są dwa wątki miłosne. Ich bohaterowie przeżywają liczne perypetie – pomyślnie zakończone. Musicalowa XIX-wieczna historia miesza się ze współczesnością tworzoną w oparciu o nowe, lubiane przez łodzian miejsce, jakim jest Manufaktura, którą autorka libretta czyni symbolem zmian w Łodzi.

Mottem widowiska, ukazującego Łódź XIX-wieczną i teraźniejszą, a więc podlegającą zmianom i zachowującą relikty przeszłości, może być wypowiedź jednego z bohaterów: „idzie nowe, choć starego jeszcze żal”. Spektakl z pewnością uświadomi widzowi, że Łódź jest ciekawym ośrodkiem, o niebanalnej historii, gdzie sfera sztuki i przemysłu stanowią dziś jedność.

Premiera musicalu jest przygotowywany we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi.

Musical zostanie pokazany wielokrotnie: 14-15 grudnia, 19-20 oraz 25-26 stycznia, 25-26 lutego.

 

WŁODZIMIERZ KORCZ

Urodzony 13 listopada 1943 w Łodzi, absolwent łódzkiej PWSM w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Szymonowicza – kompozytor, pianista, aranżer, dyrygent, twórca wielu przebojów. Twórczość kabaretowa („Kabaret pod egidą”, Kabaret Olgi Lipińskiej, „Polskie Zoo“ i inne), filmowa (Lata Dwudzieste, lata trzydzieste, 07 zgłoś się), oratoryjna (A kto się odda w radość oraz Woła nas Pan – do poezji Ernesta Brylla, a także do wierszy Moniki Partyk; Święty, wspólnie z Zygmuntem Koniecznym i Golgota polska wspólnie z Andrzejem Zarzyckim); twórczość musicalowa (Dyzma-musical- do tekstów Wojciecha Młynarskiego, Pinokio – z librettem Ryszarda Czubaczyńskiego, Jajokracja – libretto Ernesta Brylla); piosenki i musicale dziecięce dla harcerskiego zespołu „Gawęda“ z tekstami Wandy Chotomskiej, współpraca z zespołem solistów operowych – „Filharmonia Traugutta“: “. Podróże artystyczne po wielu krajach Europy, po Stanach Zjednoczonych i Australii -najczęściej z Alicją Majewską. Wśród wielu innych wykonawców piosenek Włodzimierz Korcza są: Edyta Geppert, Danuta Rinn, Michał Bajor, Dorota Osińska. Koncerty radiowe i telewizyjne, opracowania i koncerty kolędowe, nagrody na festiwalach piosenki w Opolu, Rostocku, Witebsku, Bratysławie.

Szczególne miejsce w twórczości zajmuje napisany na zamówienie uczelni, której jest absolwentem,  musical operowy do libretta Moniki Partyk - Łódź Story.

 

 

Poza festiwalem

 

85. urodziny WANDY WIŁKOMIRSKIEJ

11 stycznia, sobota

  • godz. 12.00 Film dokumentalny o Wandzie Wiłkomirskiej Ja wam to zagram w reżyserii Christine Jezior i Macieja Białobrzeskiego oraz spotkanie z Jubilatką
  • godz. 18.00 Koncert

 

Święto Uczelni

godz. 18.00 Salon absolwentów: spotkanie z Teresą Żylis-Gara, Wandą Wiłkomirską i Włodzimierzem Korczem; muzyczne prezentacje studentów Akademii Muzycznej w Łodzi

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.