Vivaldi. Rekompozycja.
Odświeżone, a właściwie połączone z nowymi pracami Maxa Richtera. Mając na uwadzę popularność i często dość strywializowaną wszechobecność utworu, Richter postanowił stworzyć partyturę uwspółcześnioną, eksperymentalną hybrydę. Nie całkiem swobodną jednak, bo motywy kompozycji Vivaldiego oraz napisana przez Richtera partytura, stanowić mają w niej niezmienn punktem wyjścia i nawiązań. Współczesne brzmienie eksperymentu współgrać miało oryginalnym duchem utworu. Jak sam Richter to opisuje: znajdują się tam momenty napisane w 90% przez niego, ale też miejsca, gdzie w "Czterech Porach Roku" zmieniono jedynie kilka nut lub delikatnie zmodyfikowano rytm. Efekt końcowy stanowi jeden z elementów realizowanego przez Deutsche Grammophon projektu "Ponownie skomponowane".
Richter jest znany przede wszystkim jako kompozytor filmowy - napisał ścieżkę dźwiękową m.in. do "Wyspy Tajemnic" Martina Scorsese i "Prometeusza" Ridley'a Scott’a. Jego romanse z Vivaldim budzą wśród słuchaczy dość zróżnicowane opinie, a w komentarzach Internautów tuż obok wirtualnych okrzyków "profanacja" pojawiają się stwierdzenia: "Oto przyszłość muzyki klasycznej". Oceńcie sami:
kr