Vivaldi. Rekompozycja.

16.09.2012

Odświeżone, a właściwie połączone z nowymi pracami Maxa Richtera. Mając na uwadzę popularność i często dość strywializowaną wszechobecność utworu, Richter postanowił stworzyć partyturę uwspółcześnioną, eksperymentalną hybrydę. Nie całkiem swobodną jednak, bo motywy kompozycji Vivaldiego oraz napisana przez Richtera partytura, stanowić mają w niej niezmienn punktem wyjścia i nawiązań. Współczesne brzmienie eksperymentu współgrać miało oryginalnym duchem utworu. Jak sam Richter to opisuje: znajdują się tam momenty napisane w 90% przez niego, ale też miejsca, gdzie w "Czterech Porach Roku" zmieniono jedynie kilka nut lub delikatnie zmodyfikowano rytm. Efekt końcowy stanowi jeden z elementów realizowanego przez Deutsche Grammophon projektu "Ponownie skomponowane". 

Richter jest znany przede wszystkim jako kompozytor filmowy - napisał ścieżkę dźwiękową m.in. do "Wyspy Tajemnic" Martina Scorsese i "Prometeusza" Ridley'a Scott’a.  Jego romanse z Vivaldim budzą wśród słuchaczy dość zróżnicowane opinie, a w komentarzach Internautów tuż obok wirtualnych okrzyków "profanacja" pojawiają się stwierdzenia: "Oto przyszłość muzyki klasycznej". Oceńcie sami:

 

kr

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.