Trwa nabór na targi Classical Next

10.02.2019
fot. Guido Pijper

Instytut Adama Mickiewicza już po raz trzeci ogłasza otwarty nabór dla menedżerów i promotorów polskich artystów  na najważniejsze targi muzyki klasycznej Classical:NEXT, które odbędą się w dniach 15-18 maja 2019 r. w Rotterdamie.

Mając na uwadze potrzebę rozwoju polskiego rynku muzyki klasycznej oraz promocji jego potencjału za granicą, Instytut Adama Mickiewicza po raz kolejny organizuje stoisko polskie na Classical:NEXT i oferuje akredytacje na to prestiżowe wydarzenie. Nabór adresowany jest do tych organizatorów życia muzycznego (zarówno prywatnych, jak i instytucjonalnych), którzy pragną promować polskich artystów za granicą, rozszerzać sieć kontaktów i dystrybucji, podejmować współpracę z międzynarodowymi partnerami, a przede wszystkim mają przemyślaną wizję międzynarodowej obecności artysty, produktu lub firmy/instytucji, które reprezentują.

Osoby wyłonione w naborze zostaną zaproszone do wzięcia udziału w targach Classical: NEXT, jako członkowie polskiej delegacji.

Zgłoszenia można wsyłać do 25 lutego 2019 roku, do godz. 10:00.

Classical: NEXT łączy formułę targów i konferencji branżowej. Stwarza uczestnikom możliwość swobodnych spotkań z najważniejszymi przedstawicielami międzynarodowego środowiska muzycznego, sieciowania, udziału w licznych konferencjach tematycznych i śledzenia najnowszych trendów w branży (w tym zastosowania nowych technologii w muzyce klasycznej).

W 2018 roku wydarzenie zgromadziło około 1300 delegatów reprezentujących 750 firm i instytucji z 48 krajów, w tym: artystów, agentów koncertowych, przedstawicieli wytwórni płytowych, wydawców, agencji muzycznych, dystrybutorów, producentów, przedstawicieli mediów i instytucji artystycznych.
Uczestnikami ubiegłorocznych targów byli m.in. Julian Cochran Foundation (Onstage), Studio Kultura, [oh!] Orkiestra Historyczna, Porta Musicae, Sonora music, Octava Ensemble, czy też Zespół pieśni i tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny.

Oto przykłady kilku opinii uczestników targów w 2018 r.:

Targi w Rotterdamie to znakomita możliwość zobaczenia na własne oczy, czym żyje dziś
szeroko pojęty biznes muzyczny.(…) Uczestnictwo w panelach dyskusyjnych i rozmowach kuluarowych jest – z oczywistych względów – ważną inspiracją do dalszej pracy.
Julian Cochran Foundation

(…) Spotkanie to dało mi możliwość lepszego zrozumienia rynku międzynarodowego. Nie oczekuję natychmiastowych korzyści czy kontraktów. Nic się nie dzieje natychmiast w świecie muzyki klasycznej. Tylko wieloletnie podtrzymywanie znajomości i wyrabianie marki na rynku oparte na jakości i profesjonalizmie może przynieść efekty. Dlatego bardzo chciałabym za rok również pojechać na targi. (…) Słowo, które mi „siedzi” do dzisiaj w głowie to innowacja. W każdym możliwym aspekcie jeśli chodzi o muzykę. Doświadczenia innych, ich poszukiwania zwieńczone konkretnymi działaniami, wizjonerskie programy, nowe i niestandardowe rozwiązania, otwartość i kreatywność pozwalają mi spojrzeć na to co dzieje się na Polskim rynku z innej perspektywy. Również pokazują kierunek, w jakim chciałabym rozwijać Studio Kultura.
Agata Ubysz, dyrektor zarządzająca, Studio Kultura

Wyjazd do Rotterdamu postrzegam jako niezwykle inspirujący do konsekwentnej pracy i zwiększania poziomu jakości realizowanych działań. Możliwość spotkania w jednym miejscu tak dużej liczby profesjonalistów z branży, pozwala w krótkim czasie zapoznać się z szerokim wachlarzem tzw. dobrych praktyk u innych menedżerów (…).
Artur Malke, menedżer [oh!] Orkiestra Historyczna i Camerata Silesia

Szczegółowe informacje dotyczące targów, w tym opinie uczestników poprzednich edycji oraz listę osób i instytucji, które będzie można spotkać w Rotterdamie w tym roku, dostępne są na stronie www.classicalnext.com.

Jak się zgłosić?

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego (dostępny na stronie www.iam.pl) i przesłanie go na adres: [email protected] do 25 lutego 2019 roku, do godz. 10:00. Wszystkie otrzymane aplikacje zostaną poddane ocenie przez komisję powołaną przez IAM.

Wyniki naboru zostaną ogłoszone 5 marca 2019 roku na stronie www.iam.pl. Zakres wsparcia IAM określa regulamin zamieszczony na stronie www.iam.pl, z którym wnioskodawca zobowiązany jest się zapoznać. Odpowiedzi na ewentualne pytania można uzyskać pod numerem telefonu: 22 44 76 196 lub pod adresem [email protected]

{info. pras]

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.