Presto filmowe #1
Muzyka filmowa już na dobre zagościła w Presto. A że są chętni do czytania o niej – to postanowiliśmy pisać więcej, chętniej, częściej. W tym celu powstało Presto filmowe. Zapraszamy na łamy i zachęcamy do kontaktu – napisz do vice-naczelnej Presto, redaktor naczelnej Presto filmowego, Mai Baczyńskiej, jakie tematy, kompozytorzy, filmy Cię interesują: redakcja (at) prostoomuzyce.pl
Gościnnie: 10 lat słuchania kina
Magdalena Miśka-Jackowska (RMF Classic): Gorące lato – i właściwie niewiele więcej pamiętam z lipca 2005 roku, kiedy dołączyłam do zespołu RMF Classic. Najbardziej chyba żałuję, że nie zapisałam sobie gdzieś, aby zostało na zawsze, jaka muzyka filmowa zagrała w moim pierwszym programie. Może nie spodziewałam się, że to będzie początek pięknej przyjaźni. A przecież był. Na lata.
(cały felieton przeczytasz w Presto #13)
Muzyka (nie)filmowa
Tomasz Goska (filmmusic.pl): „Ależ wspaniałe oświetlenie miał ten film!” – nie wykrzyknął nigdy nikt wychodząc z sali kinowej. Natomiast westchnienie z zachwytu nad muzyką – a i owszem, miało to miejsce! Wyrazem autentycznego zafascynowania dziełem jest ostateczne sięgnięcie po album soundtrackowy. I tu może się pojawić rozczarowanie jego treścią.
(cały felieton przeczytasz w Presto #13)
Muzyczna ilustracja do artykułu:
Co ma wspólnego „Obcy” z felietonem Tomasza Goski – sprawdzicie w Presto filmowym #1. Tymczasem posłuchajcie, co kompozytor Jerry Goldsmith mówi o swoim dziele – ścieżce dźwiękowej do filmu „Alien”.
https://www.youtube.com/watch?v=U8bv0QDLI7M
Klasyka u bram
Paweł Stroiński (filmmusic.pl, Presto): Bitwa pod Stalingradem należała do najokrutniejszych w historii ludzkości. Niespotykana wręcz liczba ofiar, wyjątkowo sroga zima i… wielka rola snajperów. Wróg u bram Jean-Jacquesa Annauda opowiada o tym ostatnim, a towarzyszem broni reżysera był nieżyjący już kompozytor James Horner.
cały felieton przeczytasz w Presto #13)
Muzyczna ilustracja do artykułu:
Posłuchaj, o czym pisze Paweł.
https://www.youtube.com/watch?v=69G2CVAzsGs&list=PL6D1D17FFF1948FC3
Muzyka w filmach Tarantino ma twarz Mary Ramos
Łukasz Jakubowski: Mary Ramos odpowiada za muzyczną stronę ponad stu filmów, m.in. „Od zmierzchu do świtu” (1996), „Goście w Ameryce” (2001), „P.S. Kocham cię” (2007). Choć wymienione tytuły nie robią wrażenia, Mary to VIP amerykańskich supervisorów – dobiera utwory do filmów Quentina Tarantino.
(cały felieton przeczytasz w Presto #13)
Muzyczna ilustracja do artykułu:
Muzykę do filmów Tarantino wyszukacie sobie sami. Posłuchajcie teraz, co o swojej pracy mówi sama Mary Ramos.
https://www.youtube.com/watch?v=l4BnNiNBTdY
W Presto filmowym znajdziesz także: Tygiel festiwalowy, Tygiel muzyczno-filmowy i recenzje filmów muzycznych przygotowane przez Grupę filmową MUDO Music Documentaries
Gramy także rubryki:
Motyw główny
Muzyczny coming-out
W partyturze
Muzyczny know-how
Life-style muzyczne
Wróć do Spisu treści Numeru bieżącego
Sprawdź, o czym pisaliśmy w poprzednich numerach