Pół wieku inspiracji
Prawie 7 miesięcy trwał Festiwal Oper Kameralnych XIX i XX w. Uwagę Presto przykuła prapremiera opery „Ja, Kain” Edward Pałłasza. Kompozytor sugeruje, że jeśli mielibyśmy powtórnie budować cywilizację od podstaw, spotkanie Abla z Kainem znów by nastąpiło.
Nie wiadomo jednak, komu przypadłyby poszczególne role. Wyśpiewane podczas dwóch operowych aktów, przedstawienie wpisuje się w 50-letnią tradycję organizatora, Warszawskiej Opery Kameralnej, która od zawsze zamawiała utwory u polskich kompozytorów. Widzom zafundowano nie jedną gratkę, m.in. opery Bernadetty Matuszczak, Zygmunta Krauze, oryginalną wersję „Jenufy” Leosa Janacka, „The burning fiery furnace” Benjamina Brittena, „The Rake’s progress” Igora Strawińskiego.
(Karolina Roszczyk)
WOK. Józef Koffler. Matrimonio con variazioni. Na pierwszym planie Jerzy Mahler. fot. Jarosław Budzyński
Ciekawe? Powiedz o tym znajomym: