Pod jakim hasłem odbędzie się kolejna edycja Gdynia Design Days?

-
22.04.2022

Podczas tegorocznej edycji Gdynia Design Days, która startuje już 2 lipca, wszystkie działania będą oparte na interpretacji hasła współmorze.

Jest ono wynikiem ewolucji naszych działań oraz dodania do nich kilku nowych wątków. Nie chcemy całkowicie odcinać się od tego, co było. Kontynuujemy idee wspólnotowości. Tym razem jednak dodajemy to, co dla nas lokalne – kontekst morza.

- mówią organizatorzy Gdynia Design Days

 

zrównoważona gospodarka morska

Od zawsze ludzie zamieszkujący tereny nadmorskie, czerpali z jego zasobów i możliwości, jakie daje. Morza dostarczają pożywienia i stanowią szlak transportowy. Ale czy korzystamy z tych możliwości mądrze?

 

alternatywne materiały

Wiadomo już, że produkcja nowych tworzyw na szeroką skalę to generowanie kolejnych odpadów, na które nie możemy sobie pozwolić. Okazuje się jednak, że wcale nie jest to konieczne. Akweny wodne są bogate w zasoby, pozwalające na redukcję śmieci. Wykorzystywać możemy zarówno zupełnie nowe, alternatywne tworzywa, jak i przetwarzać już istniejące odpady.

 

kontakt z naturą

Przebywanie nad morzem uczy wielu ważnych umiejętności. Pierwszą z nich jest spowolnienie, które wymusza na nas kontakt z naturą. Kolejna to nauka  obserwowania zmian klimatycznych – tutaj ich postęp widoczny jest z roku na rok. Ostatnia to zdolność do szybkiego przystosowywania się do zmian, które wymuszane są przez żywioł wody i wiatru.

 

z nad morza, czyli skąd?

Rozmowa na temat wspólnoty oraz morza nasuwa pytanie, kim są tutejsi mieszkańcy? Co ich wyróżnia? Co łączy? Z  czym się utożsamiają? Jak morze kształtuje życie ludzi? Jak patrzą na Bałtyk?

 

To tylko niektóre wątki, które będą się przewijać podczas Gdynia Design Days 2022 pod hasłem współmorze, które odbędą się w dniach 2 – 10 lipca.

Więcej informacji na gdyniadesigndays.eu

 

{info. pras}

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.