Orzechowski, Masecki/Capella Cracoviensis – Bach Rewrite
Autorem pomysłu Bach Rewrite, czyli Bacha granego na fortepianach elektrycznych, jest producent projektu Filip Berkowicz, który zaprosił do tej sentymentalnej podróży w czasie Marcina Maseckiego, Piotra Orzechowskiego oraz Capellę Cracoviensis. „Pianiści – tłumaczy Berkowicz – z jednej strony okazali się znakomitymi interpretatorami partytur lipskiego kantora, z drugiej potwierdzili, szczególnie w kadencjach, że są genialnymi improwizatorami, traktującymi materiał Bachowski jako punkt wyjścia do własnych, twórczych przekształceń. Odbiorca tego albumu pewnie będzie miał skojarzenia z eksperymentami Wendy Carlos na krążku Switched-On Bach, jednak w tym przypadku chodziło przede wszystkim o połączenie orkiestry grającej na instrumentach z epoki z brzmieniem Wurlitzera i Rhodesa, które przewrotnie również winny już być traktowane jako instrumenty historyczne”.
„To coś, co zawsze chciałem zrobić. W tej muzyce jest tyle do odkrycia. Wielu artystów powiela schemat grania Bacha, więc co jakiś czas ktoś musi namieszać, by pamiętano, że nie ma jednego sposobu na Bacha. Bo i w jego czasach grywano go różnie” – mówi Piotr Orzechowski „Pianohooligan”.
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Concerto for harpsichord, strings & continuo in F minor BWV 1056*
1 [without tempo indication] [4’51]
2 Largo [3’24]
3 Presto [8’02]
Concerto for harpsichord, strings & continuo in E major BWV 1053^
4 [without tempo indication] [7’38]
5 Sicilliano [4’56]
6 Allegro [7’43]
Concerto for 2 harpsichords, strings & continuo in C minor BWV 1062*^
7 [without tempo indication] [3’41]
8 Andante [6’05]
9 Allegro assai [7’43]
Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’ – Rhodes Piano*
Marcin Masecki – Wurlitzer Piano^
Jan Tomasz Adamus – dyrygent | conductor
Capella Cracoviensis