Origami Sound&Word: Tokyo – Kyoto – Hiroshima
Składanie origami jest zarazem trudne, jak i łatwe – wymaga niesłychanej precyzji, wyobraźni i cierpliwości. Z jednej kartki papieru może powstać dowolny kształt, dzięki kilkudziesięciu zagięciom można ożywić najdziwniejszy sen.
Podobnie ze słowem i dźwiękiem – operując jednym i drugim można stworzyć niezliczoną ilość kombinacji, a każda z nich może ująć swoją pomysłowością.
Zapraszamy na japońskie spotkanie w kilku różnych odsłonach. W części artystycznej odbędziemy poetycko-muzyczną podróż po Japonii wraz z Mają Baczyńską (wiersze, głos, misy i perkusjonalia) oraz Katarzyną Karpowicz (koto), by następnie powrócić i obejrzeć zdjęcia z Japonii, posłuchać anegdot podróżników oraz dyskutować z japonistami o japońskiej kulturze i sztuce oraz technologii i naturze. Wydarzenie odbywa się pod patronatem magazynu Presto. Muzyka Film Sztuka, z inspiracji naszą podróżą w tempie Presto po Japonii, o której już niebawem przeczytacie w najnowszym numerze.
8 sierpnia 2019 r.
4 pokoje, ul. Wileńska 19, Warszawa
godz. 20, wstęp: 10 zł
Maja BACZYŃSKA – muzyk, reżyser, autorka tekstów do utworów muzycznych (w tym libretta) oraz poezji i prozy. Doktorantka na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (prowadzi badania dot. filmów muzycznych). Zastępca redaktor naczelnej w magazynie Presto. Muzyka Film Sztuka oraz redaktor naczelna Presto filmowego. Założycielka grupy filmowej MUDO Music Documentaries (m.in. dokumenty muzyczne: „Kilka
pytań o słyszenie świata”, „Prawykonanie x 3”, „Warsaw Music: Suita warszawska II” czy autorski spektakl synkretyczny „Motyl i wilk”). Regularnie koncertuje w różnych składach, wykonując muzykę intuicyjną, na styku eksperymentu i tradycji, chętnie łącząc brzmienia etniczne z elektroniką oraz improwizując do spektakli teatralnych i tanecznych (m.in. w ramach Butohpolis. I iędzynarodowego Festiwalu Sztuki Butoh).
Katarzyna KARPOWICZ – japonistka, pasjonatka kultury japońskiej, nauczycielka języka japońskiego. Gry na koto uczyła się podczas wielokrotnych pobytów w Japonii, w tym jako stypendystka japońskiego rządu. Wykonuje muzykę dwóch szkół (Ikuta-ryū, Yamada-ryū), w których studiowała pod kierunkiem Michiyo Yagi i Shumihō Ōzaki, gra utwory klasyczne, współczesne oraz improwizacje. Występowała w Polsce i w Japonii.
{red}