Olga Pasiecznik wystąpi w Filharmonii Łódzkiej

05.10.2020
Orkiestra kameralna PRIMUZ, fot. mat. FŁ

Głos ludzki to najbardziej naturalny z instrumentów: wszyscy jesteśmy w jego posiadaniu i możemy próbować nim władać. Nie jest to jednak proste, bo to instrument wyjątkowo trudny i  wymagający. Jego mistrzowie słusznie cieszą się podziwem i szacunkiem melomanów.

W tym tygodniu w Filharmonii Łódzkiej odbędą się  dwa wyjątkowe koncerty z muzyką wokalną: już jutro, we wtorek, występ Olgi Pasiecznik zainauguruje cykl koncertów kameralnych w tym sezonie artystycznym. W piątek w programie "Fidelio" Ludwiga van Beethovena - jedyna opera tego kompozytora.

Z tej okazji Filharmonia Łódzka przygotowała dla swoich słuchaczy wyjątkową promocję: na hasło "muzyka wokalna" na każdy z tych koncertów można kupić bilety z rabatem 50% od ceny zasadniczej. Promocja obowiązuje już od dzisiaj w kasach biletowych FŁ, od jutra w sprzedaży internetowej. Warto pamiętać, że ze względów epidemiologicznych na widowni jest do dyspozycji mniejsza liczba miejsc niż zazwyczaj.

Sopranistka Olga Pasiecznik występuje na najlepszych scenach świata, m.in. w Opéra Bastille, Théâtre des Champs-Élysées i Salle Pleyel w Paryżu, Concertgebouw w Am­sterdamie, Palais des Beaux-Arts w Bruk­seli, w berlińskim Konzerthausie i w Operze Flamandzkiej. Przez wiele lat była związana z Warszawską Operą Kameralną, obecnie jest solistką Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie. Wykonuje również utwo­ry kameralne, oratoryjne i symfoniczne. Nagrała ponad 50 płyt CD. Ważne miejsce w jej repertuarze zajmuje pieśń romantyczna i impresjonistyczna oraz muzyka współczesna. W Filharmonii Łódzkiej usłyszymy Iluminacje Benjamina Brittena, skomponowane w 1939 r. do słów Arthura Rimbauda. Artystce będzie towarzyszyć Orkiestra Kameralna PRIMUZ z Akademii Muzycznej w Łodzi.

Wizjonerskie i nowatorskie formalnie wiersze Illuminations (1874) to odrealnione, niemal narkotyczne fantazje podmiotu lirycznego. Britten opatrzył je muzyką niezwykle nastro­jową, zmysłową, niemal oniryczną. Trzykrot­nie w różnych miejscach dzieła pojawiają się słowa „Ja jeden znam klucz do tej dzikiej parady”, podkreślające przekonanie poety i kompozytora o szczególnej mocy artysty i jego wglądzie w rzeczywistość.

Filharmonia Łódzka
6 października 2020, 19.00

Wykonawcy:

Olga Pasiecznik – sopran
Łukasz Błaszczyk – dyrygent
Orkiestra kameralna PRIMUZ

Program:

Zdzisław Szostak – Agnus Dei (wersja na sopran, skrzypce i orkiestrę kameralną)
Krzysztof Grzeszczak – Trzy tańce wyimaginowane na orkiestrę kameralną (prawykonanie)
Benjamin Britten – Iluminacje na sopran i orkiestrę kameralną

{info. pras}

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.