Minimalistyczny konkurs z muzyką Philipa Glassa
Proste w formie, lecz zdumiewające emocjonalną głębią. Klarowne i eleganckie. Mroczne i piękne... Tak słuchacze określają utwory Philipa Glassa.
An Evening of Chamber Music by Philip Glass, koncert z muzyką ikony minimalizmu, to jeden z najbardziej wyczekiwanych punktów programu festiwalu MDF w Szczecinie. 20 września o godz. 19:00 goście koncertu usłyszą utwory skomponowane i specjalnie wybrane przez Philipa Glassa. Wśród trojga wykonawców, będących bliskimi współpracownikami Maestro, pojawi się także młoda pianistka rekomendowana przez samego mistrza - Maki Namekawa.
A my mamy dla Państwa podwójne bilety, które przyznamy temu kto zwięźle (w jednym zdaniu) napisze w komentarzu pod artykułem za co ceni muzykę Philippa Glassa. Bilety wygra osoba, której wypowiedź uznamy za najbardziej interesującą.
***
20.09.2018, godz. 19:00
An Evening of Chamber Music by Philip Glass
Filharmonia Szczecińska, Sala symfoniczna
Program
Excerpts from Mishima (1984)
Kompozytor: Philip Glass
Wykonanie: Maki Namekawa
Artystka wykona fragmenty pochodzące z muzyki skomponowanej do filmu „Mishima” w reżyserii Paula Schradera. Film jest stylizowaną, fabularyzowaną relacją z czterech etapów życia słynnego japońskiego pisarza XX w. – Yukio Mishimy.
Partita No.2 for Solo Cello (2010)
Kompozytor: Philip Glass
Wykonanie: Matt Haimovitz
Utwór został premierowo wykonany w Peabody Essex Museum w Salem (stan Massachusetts) w 2017 roku.
Chaconnes I & II from Partita for Solo Violin (2011)
Kompozytor: Philip Glass
Wykonanie: Tim Fain
Spotkałem się z Timem Fainem podczas trasy koncertowej „The Book of Longing”, na którą składały się wieczory z poezją Leonarda Cohena. W tym utworze wszyscy instrumentaliści mieli części solowe. Krótko po tej trasie Tim poprosił mnie o skomponowanie dla niego solowej muzyki skrzypcowej. Szybko się zgodziłem. Będąc pod dużym wrażeniem jego umiejętności i sposobu interpretacji moich kompozycji, zdecydowałem się na siedmioczęściowy utwór. Pomyślałem o tym jako o particie (nazwa inspirowana muzyką Bacha na instrument klawiszowy solo i skrzypce solo). Muzyka tamtych czasów obejmowała części taneczne, często chaconny, które przedstawiały praktykę kompozycyjną. To, co zainspirowało mnie w tych utworach, to fakt, że pozwalały kompozytorowi zaprezentować różnorodną muzykę skomponowaną w ramach ogólnej struktury. Zacząłem pracować nad pierwszymi trzema częściami. Podzieliłem chaconnę na dwie części oddzielone kilkoma innymi fragmentami. W ten sposób tematy można było wprowadzić, odłożyć na bok i ponownie wprowadzić do utworu. Szukałem struktury, która byłaby zarówno ekspansywna, jak i ściśle połączona - Philipp Glass.
The Orchard (1992)
Kompozytor: Philip Glass
Wykonanie: Tim Fain, Matt Haimovitz i Maki Namekawa
Kompozycja została stworzona dla” sztuki „The Screens, napisanej przez francuskiego dramaturga Jeana Geneta. W 1989 r. Joanne Akalaitis wyreżyserowała przekład Paula Schmidta w Guthrie Theater w Minneapolis z oryginalną muzyką Philipa Glassa i Foday Musa Suso.
Pendulum (2010)
Kompozytor: Philip Glass
Wykonanie: Tim Fain, Matt Haimovitz i Maki Namekawa
Muzyka do Pendulum została po raz pierwszy zaprezentowana jako zlecenie na 90-lecie Amerykańskiego Stowarzyszenia Wolności Obywatelskich w 2010 roku. Pierwotnie stanowiła jednoczęściowy utwór na skrzypce, wiolonczelę i fortepian. Miała być kompozycją stylistycznie energetyczną i brawurową. Niedawno pracowałem z Timem Fainem, nad aranżacją na skrzypce i fortepian. Duch dzieła i jego nazwa pozostały takie same - Philip Glass.
Więcej informacji TUTAJ
{red}