Koniec ze stereotypami! [gorąca płyta Presto]
Katarzyna Borek, pianistka klasyczna i Wojciech Orszewski, przedstawiciel sceny elektronicznej połączyli siły w projekcie, który odważnie łamie stereotypy.
okładka płyty Tempus Płyty
Tempus Fantasy to przykład, że fuzja klasyki fortepianowej i nowoczesnej elektroniki jest możliwa bez uszczerbku dla żadnej z nich. Przekonamy się o tym już 3 czerwca, dzięki płycie wydanej przez Warner Music Poland.
- Czas podzielił muzykę na style, ale najważniejszą wartością jest jej moc, przekaz i jakość. W imię tej idei wybraliśmy się w fascynującą podróż przez różne brzmienia, od czasów starożytnych, przez średniowiecze, po współczesność – deklarują artyści. Wokół tematów najwybitniejszych kompozytorów zbudowali nowe, zaskakujące aranżacje, aby ukazać brzmienie muzyki klasycznej w niekonwencjonalnym zestawieniu z muzyką elektroniczną. – Naszym celem jest przybliżenie odmiennych światów brzmieniowych odbiorcom reprezentującym różne środowiska. W swoich inspiracjach odwołujemy się do szeroko pojętej muzyki klasycznej, ambientowej i transowej – mówią zgodnie.
"Nie chcemy komercjalizować muzyki klasycznej"
O tym, czy da się połączyć różne muzyczne światy, co wspólnego ma Debussy z jazzem oraz dlaczego muzycy nie powinni bać się wizualizacji, z Katarzyną Borek i Wojciechem Orszewskim w najnowszym numerze Presto rozmawia Kinga A. Wojciechowska
Na płycie pojawi się także także: Natalia Grosiak (wokal), Łukasz Sobolak (instrumenty perkusyjne, beaty), Mateusz Walerian (saksofon), Oleg Dziewanowski (marimba), Karolina Piątkowska-Nowicka (skrzypce).
Aranżacjom poddane zostały: Sonata skrzypcowa f-moll S. Prokofiewa, "Pour l’Egyptienne” i “Jimbo‘s Lullaby” C. Debyssy’ego, chorał gregoriański Dies Irae i “Totentanz” F. Liszta, “Vocalise” i słynne Preludium cis-moll S. Rachmaninowa, Preludium Fis-dur F. Chopina, „El Albaicin” ze Suity "Iberia" I. Albeniza, “Trzy utwory w dawnym stylu” H.M. Góreckiego oraz “Le Gibet” z “Gaspard de la nuit” M. Ravela.