Sztuka i biznes w obliczu zmian.
Jak kultura zmienia sposób funkcjonowania biznesu? Jak budować kapitał kulturowy marki? Jak skutecznie komunikować markę przez sztukę? Na te pytania odpowiedzą polscy i zagraniczni specjaliści podczas pierwszej na świecie konferencji art brandingowej – (Un)Common Ground. Jej organizatorem jest Fundacja Artystyczna Podróż Hestii działająca w ramach mecenatu ERGO Hestia.
Art and Business Connected for Perfecting the New World
Awangardą jutra są marki, które budują swój kapitał biznesowy równolegle z kapitałem kulturowym. Mądre korzystanie z wartości i języka sztuki pozwala na wielowymiarową aktualizację funkcjonowania biznesu na każdym polu, m.in. komunikacji, marketingu czy zarządzania. Pandemia tylko podkreśliła znaczenie tego założenia, dlatego art branding jest dzisiaj jedną z najciekawszych i najskuteczniejszych strategii biznesowych.
Art branding opiera się na mądrej, twórczej, a przy tym efektywnej i skutecznej relacji biznesu i sztuki. Pozwala budować kapitał kulturowy marki i trwałe relacje z odbiorcą. Pozwala komunikować coś więcej niż produkt – umożliwia komunikowanie wspólnych wartości, które stają się dzisiaj podstawą budowania nowoczesnego biznesu.
18 czerwca 2021 roku odbędzie się pierwsza na świecie konferencja art brandingowa. W wydarzeniu wezmą udział specjaliści i praktycy z Polski i ze świata, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami, a także pokażą, jak biznes zmienił się w ciągu ostatniego roku – i jak w obliczu tych zmian skutecznie korzystać z wartości, które daje sztuka.
Rejestracja na konferencję trwa, bilety na wydarzenie dostępne są na stronie:
Wartości/relacje
Jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych marek jest dzisiaj budowanie trwałych społeczności. W zmieniającym się świecie można to zrobić wyłącznie w oparciu o wspólne wartości. Ich nośnikiem są kultura i sztuka.
W pierwszej części konferencji prelekcje wygłoszą goście specjalni: Vadim Grigoryan – partner i dyrektor ds. marketingu w LUNU, założyciel Spirit + Spirit, były dyrektor kreatywny w Pernod Ricard, oraz Igor Gałązkiewicz – strateg i konsultant w sferze brandingu, autor książek „Art branding” i „Projektowanie doświadczeń”.
W debacie po wystąpieniach, moderowanej przez Bognę Świątkowską, temat rozwijać będą: Kamila Bondar (Fundacja ING), Igor Bloch (Raffles Europejski Warsaw) i Aleksandra Krasny (White & Case).
Strategia/tożsamość
Podstawą trwałości relacji z odbiorcami jest strategia precyzyjnie komunikująca tożsamość marki. O jej skuteczności decyduje wspólny język i jasno określone cele. Jak budować tożsamość marki, która nie ulegnie dezaktualizacji w nowej rzeczywistości? Ten temat w swoich wystąpieniach w drugiej części konferencji poruszą Giovanni Schiuma – wykładowca Art and Business Institute University of Arts London oraz Ann Hindry – wieloletnia kuratorka kolekcji sztuki Renault.
W debacie na temat współczesnych strategii budowania tożsamości marek, moderowanej przez Magdę Bulerę, wezmą udział: Dorota Roesler (DWP Poland), dr Ewa Łabno–Falęcka (Mercedes–Benz Polska) oraz Wiola Wojnowski (Womak Holding, Fundacja Op Enheim).
Kreacja/identyfikacja
Nowoczesna marka musi być również kreatorem. Kreatorem rynkowych trendów i potrzeb swoich odbiorców. Produkty stają się częścią popkultury, wizerunek staje się stylem życia, marka staje się częścią wizerunku. Kapitał kulturowy marki jest fundamentem zaangażowania odbiorcy. Jak skutecznie kreować biznesową rzeczywistość? Dlaczego sztuka nie może być tylko dekoracją? Opowiedzą o tym prekursorzy współczesnych trendów kreatywnych: Mih Miachalski – współzałożyciel i CEO newonce.media, Piotr Kędzierski – dyrektor kreatywny newonce.radio oraz Andrea Rurale – wykładowca na Wydziale Marketingu Uniwersytetu Bocconi.
W debacie podsumowującej, moderowanej przez Rafała Grobla, wezmą udział: Wojtek Sokół (raper, przedsiębiorca, dziennikarz), Wojtek Wieteska (fotograf) i Jacek Sosnowski (Galeria Propaganda).
Rzeczywistość przyszłości
Wyzwaniem przyszłości jest komplementarność i synergia wszystkich przestrzeni funkcjonowania biznesu. Wspólne wartości stają się fundamentem długofalowych strategii, a te są źródłem kreatywnych rozwiązań identyfikujących marki. W panelu finałowym konferencji (Un)Common Ground o budowaniu skutecznej współpracy sztuki i biznesu opowiedzą Magdalena Kąkolewska – dyrektorka ds. art brandingu ERGO Hestii oraz Igor Gałązkiewicz.
{info. pras}
Panel zakończy się wspólną debatą zaproszonych prelegentów.
(Un)CommonGround.pl – pierwsze miejsce art brandingu w sieci
Art brandingowy portal uncommonground.pl powstał w październiku 2020 roku z inicjatywy Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, jako miejsce dyskusji o art brandingu w Polsce i na świecie. Jego celem jest szukanie wspólnego języka między światem biznesu i sztuki oraz wskazywanie najciekawszych przykładów skutecznych projektów art brandingowych.
Szczegółowy program, bilety i rejestracja: