Kancelaria Paniki Moralnej i Etycznej Wyższości w Teatrze Polskim w Poznaniu

-
22.04.2022

Boisz się, że skończył się czas komplementów wobec aktorek? Pytasz siebie, czy uruchamianie dyskusji na temat etyki w teatrze nie jest strategicznym błędem? Czy w teatrze nie wolno po prostu trochę więcej niż gdzie indziej? Forum Przyszłości Kultury oraz Teatr Polski w Poznaniu zapraszają w niedzielę 24 kwietnia na czytanie performatywne o polskim backlashu. Tekst Agnieszki Jakimiak i Agaty Adamieckiej wykonają Konrad Marek Cichoń i Kornelia Trawkowska. Wydarzenie będzie dostępne w formie hybrydowej – na żywo oraz na platformie VOD Teatru Powszechnego.

 

 

Czy teatr, który jest robieniem w człowieku, w tej delikatnej materii, nie jest z natury narażony na przekroczenia? Na ile biografie twórców, ich prywatne perwersje, zrealizowane i niespełnione fantazje seksualne i kryminalne powinny wpływać na interpretację ich dzieł? Chcesz przeprosić, ale nie wiesz za co? Czy świat nie stanął na głowie? Czy to nie obłęd? Zgłoś się do Kancelarii Paniki Moralnej i Etycznej Wyższości, wspólnie znajdziemy równowagę.

Czytanie performatywne pt. Instytucje i backlash”, autorstwa Agnieszki Jakimiak i Agaty Adamieckiej jest kolejnym głosem w dyskusji o potrzebie wyznaczania granic w ramach procesu twórczego, o konieczności edukacji na temat etyki w pracy i niezgodzie na opresyjne praktyki, która przetoczyła się przez instytucje kultury, szkoły artystyczne i media. Tekst przeczytają aktorzy Teatru Polskiego w Poznaniu – Konrad Marek Cichoń i Kornelia Trawkowska. Po czytaniu odbędzie się dyskusja prowadzona przez Agatę Adamiecką – kuratorkę wydarzenia.

Odbywające się w 24 kwietnia o godz. 16:00 czytanie performatywne jest częścią Forum Przyszłości Kultury – organizowanego od 2017 r. przez Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera  cyklu spotkań i dyskusji a także wydarzeń artystycznych. Po raz kolejny odbędzie się pod hasłem „Solidarność i troska”. Tegoroczna edycja różni się jednak od poprzednich – została podzielona na dwie części oraz, co najważniejsze, wyjedzie z Warszawy i zagości w 12 różnych miejscach w Polsce – od dużych i średnich miast po małe ośrodki. Pierwsza, ogólnopolska odsłona, potrwa od 20 kwietnia do 3 czerwca. W dniach 14-16 października przeniesie się do Warszawy oraz kilku innych europejskich stolic. Wszystkie wydarzenia będą bezpłatnie transmitowane na VOD Teatru Powszechnego (https://www.vod.powszechny.com/strona-glowna).

 

Stoimy w obliczu niemożliwej do ignorowania napaści zbrojnej Rosji na Ukrainę. Doświadczamy nieodwracalnych zmian społecznych, jakie przyniosła pandemia COVID-19 oraz przemian politycznych i pokoleniowych spowodowanych kolejnymi zrywami obywateli występujących przeciwko populistycznym władzom i broniących demokratycznych wartości. Zrozumieliśmy, że katastrofa klimatyczna jest realnym zagrożeniem. W obliczu tych kryzysów oraz gwałtownej przemiany rzeczywistości społecznej i politycznej, należy na nowo zdefiniować pojęcie kultury oraz zadania i powinności instytucji, które ją tworzą. Właśnie tymi zagadnieniami będziemy zajmować się podczas Forum Przyszłości Kultury. – jak podkreśla zespół programowy Forum.

 

Szczegółowy harmonogram wiosennej edycji Forum Przyszłości Kultury znajduje się na stronie wydarzenia: https://forumprzyszloscikultury.pl/2022/start

Forum Przyszłości Kultury 2022 organizowane jest dzięki wsparciu m.st. Warszawy.

Patroni medialni wydarzenia: Noizz, „Krytyka Polityczna”, Magazyn „Pismo”, „SZUM” oraz OKO.press.

{info. pras}

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.