Historia Ireny Sendlerowej na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu
To historia o kobiecie, która zdecydowała się walczyć. To opowieść o odwadze, która może zwyciężyć najstraszliwsze zło i o tym, ile warte jest ludzkie życie. Historię Ireny Sendlerowej będziemy mogli obejrzeć w Teatrze Muzycznym w Poznaniu już 27 sierpnia 2022 r.
Ludzi należy dzielić na dobrych i złych. Rasa, pochodzenie, religia, wykształcenie, majątek - nie mają żadnego znaczenia. Tylko to, jakim kto jest człowiekiem.
Irena Sendlerowa
Chciałoby się napisać, że to historia, która już nigdy nie wróci. Że to czas, który minął. Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazują jednak, że niczego nie można być pewnym, a już na pewno nie tego, że to, co było, nigdy nie stanie się tym, co jest. Że oni nie staną się nami... Trudno więc nie zadawać sobie tego pytania - co my zrobilibyśmy na ich miejscu, na jej miejscu?...
Gdy rozpętało się piekło II wojny światowej, Irena Sendlerowa miała zaledwie 29 lat. Już wtedy aktywnie działała na rzecz najsłabszych, pielęgnując wartości, które przekazał jej ojciec. Wiedziała, że nie może pozostać bezczynną, że musi działać. Stawiając na szali swoje marzenia, kazdego dnia narażała się na śmierć, niosąc pomoc żydowskim dzieciom. Organizowała im fałszywe metryki, dbała o stałą pomoc materialną i lekarską, umieszczała u zaufanych polskich rodzin, w klasztorach i zakładach opiekuńczych. Wraz z grupą bohaterek i bohaterów, umożliwiła ucieczkę z getta kilkuset dzieciom, za co uhonorowana została tytułem Sprawiedliwej Wśród Narodów Świata.
Ale nie tylko jej losy zostaną Wam przedstawione w tym spektaklu. Poznacie Panią Grinberg, mamę Icka, która podejmuje najtrudniejszą decyzję, jaką może podjąć matka. Zobaczycie Adama, narzeczonego Ireny, który nie widzi poza nią świata i Magdę, łączniczkę – pewną siebie, czasem arogancką, ale wyjątkowo dojrzałą nastolatkę. W historii pojawi się też uwodzicielska Jaga, pomysłodawczyni akcji pomocy żydowskim dzieciom, Jan - szef Ireny i Jagi oraz Jurek, szmalcownik.
Spektakl reżyseruje Brian Kite, dziekan Wydziału Teatru, Tańca i Telewizji UCLA, choreografem jest Dana Solimando, mająca na swoim koncie współpracę przy wielu broadwayowskich produkcjach. Libretto napisali Piotr Piwowarczyk i Mary Skinner. Muzykę do tego dramatu skomponował Włodek Pawlik, jedyny polski zdobywca nagrody Grammy. Autorem piosenek jest Mark Campbell, laureat nagród Pulitzera i Grammy. Libretto przetłumaczyli Piotr Piwowarczyk i Lesław Haliński (który również przetłumaczył teksty piosenek). Kostiumy stworzyła Anna Chadaj, scenografię Damian Styrna – efekt pracy tych znakomitych twórców mogliście podziwiać na naszej scenie w spektaklu Kombinat. Za aranżacje i przygotowanie bandu odpowiada Łukasz Pawlik, a za przygotowanie wokalne artystów - Katarzyna Rościńska. Światła reżyseruje Tadeusz Trylski, projekcje Eliasz Styrna, a reżyserią dźwięku zajmie się Tomasz Zajma. Asystentem reżysera jest Łukasz Brzeziński, asystentem choreografa Tomasz Manowski, asystentem kierownika muzycznego Grzegorz Tomkowski, asystentem kostiumografki Katarzyna Zawal, a asystentem scenografa Mateusz Janas.
Więcej informacji i bilety TUTAJ
{info. pras.}