Gudrun Sidonie Otto i Andreas Liebig na Festiwalu ORGANy PLUS+
Drugi weekend Festiwalu ORGANy PLUS+ rozpocznie się w piątek 14 października o godz. 19:30 w salezjańskim kościele św. Jana Bosko programem przepełnionym kompozycjami autorów romantycznych z Czech i Niemiec.
Koncert zatytułowany +Brahms to kolekcja organowych preludiów chorałowych Johannesa Brahmsa oraz pieśni biblijnych Antonina Dvoraka. Nie bez powodu też “Łabędzi śpiew” stanowi podtytuł owego koncertu, nawiązując do faktu, iż obie kompozycje należały do jednych z ostatnich, jakie ci artyści napisali. Andreas Liebig - organista słynnej gotyckiej katedry Münster w Bazylei oraz profesor Akademii Muzycznej w Innsbrucku wystąpi w duecie ze szwajcarską sopranistką Gudrun Sidonie Otto oferując nam pełnię muzycznych uniesień - wszystko to w 125. rocznicę śmierci niemieckiego romantyka. To muzyczne przedsięwzięcie realizowane jest dzięki wsparciu Ambasady Szwajcarii w Polsce.
Światowej sławy wykonawcy, oryginalne dawne instrumenty, dawne techniki wykonawcze, nie zmieniona od stuleci akustyka gotyckiego kościoła Św. Trójcy oraz neogotyckiego kościoła Św. Jana Bosko, wreszcie muzyka nie słyszana nigdzie indziej w Polsce sprawią, że wejdziemy w sytuację uczestnika wydarzeń muzycznych sprzed wieków.
Festiwal ORGANy PLUS+® 2022: JESIEŃ
14.10, godz. 19.30 + Brahms
Kościół św. Jana Bosko
Gudrun Sidonie Otto (Szwajcaria) – sopran
Andreas Liebig (Szwajcaria) – organy
-
Andreas Liebig
Od 2014 roku jest organistą katedralnym w Bazylei. W latach 2013-2015 był kierownikiem Wydziału Organów w Tiroler Landeskonservatorium w Innsbrucku. Od 2018 roku wykłada w Staatliche Musikhochschule Freiburg. Po studiach muzyki kościelnej w Herford w latach 1983–89 studiował w klasie organów, fortepianu oraz teorii muzyki w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, m.in. z L. Lohmanna, A. F. Faissa i H. Lachenmanna, z D. Rotha w Paryżu, M. Haselböcka w Lubece, Zs. Szathmáriego we Freiburgu i S. Celibidache w Moguncji. W latach 1989–90 otrzymał stypendium Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej na studia u H. Haselböcka w Wiedniu. W 1988 został laureatem pierwszych nagród na międzynarodowych konkursach organowych w Dublinie i Odense. W latach 1989–1993 Liebig uczył gry na organach w Państwowej Akademii Muzycznej w Lubece, a w latach 1995–1997 w Oslo. Kantor i organista kilku kościołów w Danii, Norwegii i Szwajcarii. Dyrektor artystyczny kilku międzynarodowych festiwali i cykli koncertowych. Występuje z ogromnym uznaniem oraz bogatym repertuarem od Robertsbridge Codex do awangardy, bardzo często koncertuje, nagrywa dla radia i telewizji, a także prowadzi kursy mistrzowskie w Europie, Azji, Ameryki Południowej i Północnej. Członek jury międzynarodowych konkursów organowych. Autor nagrań Bacha na zabytkowych organach w Trondheim, Groningen, Dornum i Oelinghausen.
-
Gudrun Sidonie Otto
W ostatnim czasie sopranistka Gudrun Sidonie Otto zachwyciła publiczność w Hadze, Granadzie, Sofii, na Festiwalach Bachowskich w Lipsku, Szafuzie i Lozannie, w Hongkongu, Stambule, Ankarze oraz na Festiwalu w Sydney, w Antwerpii, Brugii, a także podczas trasy po Ameryce Łacińskiej z jej „niezwykle czystą i kobiecą barwą” (FonoForum 9/10) oraz „swoim świeżym i ciepłym sopranem” (Opernglas 2009), jest uważana za jedną z najbardziej wszechstronnych sopranistek swoich czasów: „Gudrun Sidonie Otto ... klasa sama w sobie” (BZ Bazylea 2019). Po ukończeniu Państwowej Akademii Muzycznej im. HfM Franza Liszta w Weimarze zdobyła I nagrodę na międzynarodowym konkursie wokalnym Schloss Rheinsberg w 2007 roku. Była członkiem zespołów w Komische Oper w Berlinie oraz Landesbühnen Sachsen. Gościnnie występowała w Operze Państwowej w Hanowerze, Teatrze Würzburg, Halle Opera House i Operze Norymberskiej, Théâtre de Picardie, Staatstheater Am Gärtnerplatz i Prinzregententheater w Monachium, Grand Théâtre de la Ville Luxembourg, Opéra National du Rhin w Strasburgu. Znana solistka muzyki dawnej była zapraszana na wiele prestiżowych międzynarodowych festiwali. Jej solowe płyty z Mendelssohnem i Telemannem zostały przyjęte równie entuzjastycznie, jak jej interpretacje muzyki współczesnej (Nono, Scelsi, Gubaidulina).
Szczegóły na stronie www.organyplus.com