Festiwal Oper Barokowych: świadome uczestniczenie w sztuce

23.08.2018
Festiwal Oper Barokowych: świadome uczestniczenie w sztuce

Jesteśmy dla was, bądźcie z nami! – chętnie powtórzę zawołanie Lilianny Stawarz, prezes Stowarzyszenia Miłośników Sztuki Barokowej, bo czwarty już Festiwal Oper Barokowych jest wydarzeniem, którego przegapić po prostu nie można.

I właściwie się nie da przegapić, ponieważ Festiwal bardzo mocno wychodzi w tym roku w różne przestrzenie miasta. Do tej pory zamknięty w murach Teatru Stanisławowskiego, w tym roku będzie obecny i na Zamku Królewskim, i na nowej scenie w Domu Polonii na Krakowskim Przedmieściu 64, i w Małej Warszawie czyli w dawnej Fabryce Trzciny. Do tego będzie różnorodnie pod względem muzycznym i artystycznym. Co prawda tylko jeden spektakl w formie scenicznej, a pozostałe dramaty barokowe zostaną wykonane w wersjach koncertowych, ale należy się z tego właściwie tylko cieszyć, ponieważ owe koncertowe wykonania ekipa Polskiego Radia uwieczni w nagraniach. Pozostanie więc trwały ślad po festiwalu i ważnej działalności artystycznej i naukowej klawesynistki Lilianny Stawarz i innych miłośników muzyki Baroku.

Na początek więc wielka gala w Zamku Królewskim. Vivaldi, Haendel, Purcell, Giacomelli napisali muzykę do oper, z których najpiękniejsze arie i duety zaśpiewają Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Kacper Szelążek i Artur Janda.

Dokładny program dostępny jest na stronie festiwalu TUTAJ.

Nas najbardziej ciekawi premiera Alciny, opery z muzyką Georga Friedricha Haendla, która odbędzie się w Małej Warszawie. Postindustrialna przestrzeń i muzyka barokowa? Tylko pozornie dwa odległe światy. O harmonię, spójność i piękno zadbają reżyser i choreograf Jacek Tyski, Sylwester Łuczak odpowiedzialny za multimedia, Lilianna Stawarz – kierownik muzyczny, Marta Fiedler, która przygotuje kostiumy i Krzysztof Wójcik, który będzie oświetlał scenę. Obsada i skład orkiestry podane są na stronie festiwalu. Ale te trzy nazwiska już powinny przykuć uwagę: Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Artur Janda. Powtarzają się jak leitmotiv tegorocznej edycji. Obok nich – młodzi adepci sztuki wokalnej, więc zapraszamy młodych, niech podpatrują rówieśników w ich zawodowych zmaganiach, niech posłuchają, jak można się pięknie spełniać w pracy, która jest pasją.

A będzie można we wszystkich wydarzeniach uczestniczyć w pełni, bo organizatorzy zapowiadają wyjątkowy katalog festiwalowy, w którym poza podstawowymi informacjami o programie i artystach, będą pełne teksty oper. W dodatku w pięknej graficznej oprawie. Dzięki temu – jak podkreśla Lilianna Stawarz – wszyscy będziemy mogli w pełni i bardzo świadomie uczestniczyć w Festiwalu Oper Barokowych.

A więc – chodźcie i bądźcie z nami.

Festiwal pod patronatem medialnym Presto i Prostoomuzyce.pl

{red.}

 

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.