Bezpłatne próbki emocji
W galeriach handlowych można dostać próbki wszystkiego, ale po raz pierwszy klienci Centrum Handlowego Atrium Promenada w Warszawie mogli otrzymać próbki emocji. Do wyboru były trzy: Miłość, Gniew oraz Radość. Akcja promowała zaczynający się w najbliższy piątek Festiwal Szalone Dni Muzyki.
Przy użyciu głośników kierunkowych Sound Shower, farby przewodzącej prąd BareConductive, drukarek Adafruit Mini oraz czterech papierowych plakatów, udało się stworzyć pierwszą tego typu instalację, która pokazywać miała jakich emocji dostarczyć może uczestnictwo w Festiwalu Szalone Dni Muzyki / La Folle Journée. Poprzez dotykanie papierowych plakatów, klienci galerii handlowej mogli odtworzyć fragmenty znanych utworów klasycznych. Poprawne wykonanie nagradzane było darmowym biletem na Festiwal odbywający się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, w dniach 25-27 września br.
La Folle Journée / Szalone Dni Muzyki to międzynarodowy festiwal realizowany od 1995 roku, którego pomysłodawcą i założycielem jest René Martin. Ideą Szalonych Dni Muzyki jest przełamywanie uprzedzeń do muzyki klasycznej, poprzez zachęcanie i ułatwianie udziału w koncertach, przy jednoczesnym utrzymywaniu prezentacji muzyki na możliwie najwyższym poziomie. Festiwal od wielu lat jest z powodzeniem realizowany we Francji, Hiszpanii, Japonii, od 2010 roku również w Polsce.
Zobaczcie, jak to wyglądało:
https://www.youtube.com/watch?v=HAzjXTURl9s&feature=youtu.be
Partnerem festiwalu La Folle Journée / Szalone Dni Muzyki oraz autorem koncepcji jest Grupa Walk.
{na podst. mat. pras.}