Atsushi Takenouchi. Nagie istnienie
Jestem życiem
Jestem śmiercią
Pozbywam się wszystkiego
ubrania, paszportu, imienia. Jestem po prostu człowiekiem.
Następnie, gdy zdejmuje z siebie swoją ludzką naturę i płeć, trafiam do miejsca,
w którym nie ma granic, społeczeństwa i prawa.
Staje się życiem samym w sobie, nieograniczonym podziałem na rośliny, zwierzęta i ludzi.
Pozbywając się wszystkiego, staję się zbiorem cząstek energii w nieprzerwanym cyklu
życia i śmierci. Wszystko mnie stwarza, a ja wracam do wszystkiego.
Jestem nagim istnieniem.
Atsushi Takenouchi po raz pierwszy zetknął się z tańcem butoh w 1980 roku, kiedy rozpoczął współpracę z grupą teatralną Hoppo-butoh-ha na Hokkaido w Japonii. Kilka lat później, w roku 1986, zakończył działalność zespołową i skupił się na tworzeniu własnego, unikalnego stylu tańca – JINEN. Ten japoński termin oznacza samoistność i odnosi się do ruchu rodzącego się z dialogu tancerza z miejscem, w którym tańczy. Solowe spektakle Takenouchiego, inspirowane przede wszystkim potęgą natury, są indywidualnym wyrażeniem momentu współtworzonego jednocześnie przez człowieka, środowisko i odwieczna przyrodę.
Jest to dziewiąty występ artysty w Muzeum Manggha. I tym razem towarzyszy mu Hiroko Komiya – jej eksperymentalna muzyka odwołująca się do dźwięków natury stanowi akompaniament tańca. Komiya stworzyła oryginalną kolekcję instrumentów, takich jak muszle, dzwonki, kamienie czy cynowe naczynia. Podczas spektakli wykorzystuje także wodę i tradycyjne instrumenty japońskie oraz używa własnego głosu, traktując go jak instrument „organiczny”. Te niezwykłe improwizacje są nieodłącznym elementem opowieści tanecznych Atsushiego Takenouchiego.
Atsushi Takenouchi. Nagie istnienie
Spektakl JINEN butoh
Muzeum Manggha
19.11.2019, g. 19.00
Bilety – 40 zł (normalny) i 30 zł (ulgowy) – do nabycia w kasie Muzeum Manggha od wtorku do niedzieli w godzinach 10.00–17.30 oraz przed spektaklem.
{info. pras}