XXVIII Dni Bachowskie w krakowskiej Akademii Muzycznej

-
09.03.2024
XXVIII Dni Bachowskie

XXVIII Dni Bachowskie to kontynuacja dorocznego wydarzenia muzycznego organizowanego przez Katedrę Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

 

Jak co roku na koncertach wystąpią studenci Katedry, pedagodzy oraz zaproszeni goście. W tegorocznej edycji festiwalu koncerty odbywać się będą w Auli Florianka oraz, rozszerzając zasięg wydarzenia, w sali Fortepianowej Capelli Cracoviensis przy ulicy Kopernika 19.

 

W programie koncertów wykonane zostaną utwory patrona Dni Bachowskich – Johanna Sebastiana Bacha, jego synów oraz dzieła wielu innych kompozytorów epoki baroku.

 

Na koncercie inauguracyjnym 11 marca wystąpi Orkiestra Barokowa AMKP pod kierownictwem prof. dr hab. Marka Toporowskiego, a solistą będzie dr Katarzyna Pilipiuk oraz prof. dr hab. Marek Toporowski.

 

W sobotę 16 marca w Auli Florianka prof. Alina Mądry (UAM w Poznaniu) wygłosi wykład pt. Pieces characteriques Carla Philippa Emanuela Bacha, a także poprowadzi warsztaty poświęcone źródłom muzyki klawiszowej Carla Philippa Emanuela Bacha pt.  Fuer Kenner und Liebhaber – w kontekście źródeł.

 

Bilety na koncert inauguracyjny w cenie 40/20 zł. Na pozostałe koncerty i wydarzenia – wstęp wolny.

 

Program XXVIII Dni Bachowskich

poniedziałek 11 marca 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Koncert inauguracyjny

 

JOHANN SEBASTIAN BACH:

 

Kantata Ich habe genug BWV 82a

Karolina Augustyn sopran
Olivia Petryszak flute de voix

 

Koncert d-moll na obój, klawesyn i smyczki wg BWV 35 (rekonstrukcja: Helmut Winschermann)

dr Katarzyna Pilipiuk obój
prof. Marek Toporowski klawesyn

 

Kantata Non sa che sia dolore BWV 209

Wioletta Wysopal flet traverso
Samuela Łach, Elżbieta Pikoń, Gabriela Sołtys sopran

 

prof. Marek Toporowski prowadzenie

 

---

 

wtorek 12 marca 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

I koncert studencki

 

GEORG PHILIPP TELEMANN (1681-1767) Trio Sonata e-moll TWV 42:e6: Affettuoso-Allegro-Grave-Allegro

Urszula Pałka obój barokowy
Julie Kučerová flet prosty
Weronika Hryniewicka klawesyn
Przygotowanie: dr hab. Ewa Mrowca, dr Katarzyna Pilipiuk

 

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750) II Partita d-moll BWV 1004: Allemande-Courante-Sarabande-Gigue-Chaconne (ok. 20 min.)

Dominika Garncarz skrzypce barokowe
Przygotowanie: prof. Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch, dr hab. Zbigniew Pilch, prof. AMKP

 

JOACHIM BERNHARD HAGEN (1720-1787) Duet lutniowy c-moll Allegro moderato-Amoroso-Presto

Alicja Żądło, Zofia Marzec-Madziar lutnie barokowe
Przygotowanie: dr Anna Wiktoria Swoboda

 

WILHELM FRIEDMANN BACH (1710-1784) – Duet G-dur F.59 Allegro ma non troppo-Cantabile-Alla breve-Gigue-Allegro

Julie Kučerová, Olivia Petryszak flety proste
Przygotowanie: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek

 

GEORG PHILIPP TELEMANN (1681-1767) Trio Sonata a-moll TWV 42:a4: Largo-Vivace-Affettuoso-Allegro (10 min.)

Zespół Rosa Triplex:
Olivia Petryszak flet prosty
Olena Kholodkova skrzypce barokowe
Elżbieta Ziarnik klawesyn
Przygotowanie: dr hab. Ewa Mrowca

 

---

 

środa 13 marca 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

II koncert studencki

 

ORLANDO DI LASSO (ok. 1532-1594) Peccata mea Domine

Konsort fletów prostych: Julié Kučerová, Zsófia Sánta, Rodrigo Barata, Olivia Petryszak, Katarzyna Czubek
Przygotowanie: mgr Katarzyna Czubek

 

ANTHONY HOLBORN (ok. 1545-1602): Amoretta, The choice, Muy linda

Karina Krychun, Sylwia Heinrich viole da gamba
Zofia Marzec-Madziar, Alicja Żądło lutnie
Maria Korzeniowska gitara barokowa
Przygotowanie: dr Mateusz Kowalski

 

ARCANGELO CORELLI (1653-1713) La Folia (wersja na gitarę barokową i b.c. z rękopisu nr 1560 z Biblioteca Nacional de México, ok. 1730)

Maria Korzeniowska gitara barokowa
Karina Krychun viola da gamba
Przemysław Józef Bałka teorba
Przygotowanie: dr Katarzyna Pilipiuk, dr Anna Wiktoria Swoboda

 

JEAN MARIE LECLAIR (1697-1767) – Sonata e-moll op. 9 nr 2: Andante-Allemanda

Zsófia Sánta flet prosty
Adam Jastrzębski klawesyn
Przygotowanie: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek

 

CARL PHILIPP EMANUEL BACH (1714-1788) Sonata e-moll Wq.124 na flet i b.c.: Adagio-Allegro-Menuet

Katarzyna Marcinkowska flet traverso
Justyna Grabowska klawesyn
Przygotowanie: dr hab. Małgorzata Wojciechowska, prof. AMKP

 

JOHANN SEBASTIAN BACH Sonata BWV 1034: Andante-Allegro

Rodrigo Barata flet prosty
Adam Jastrzębski klawesyn
Przygotowanie: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek

 

---

 

czwartek 14 marca 2024 – DZIEŃ OTWARTY w AMKP

czwartek 14 marca 2024, 13:00
siedziba Capelli Cracoviensis
ul. M. Kopernika 19

Bach romantyków

 

CARL PHILIPP EMANUEL BACH (1714-1788) Sonata D-dur na skrzypce i instrument klawiszowy: Allegro-Andantino-Allegro

Anna Hara-Pióro skrzypce
Andrzej Zawisza pianoforte
Przygotowanie: dr hab. Teresa Piech

 

CARL FRIEDRICH ZELTER (1758-1832) – Sonata F-dur: Allegro non molto-Andante affetuoso-Vivo

Katarzyna Drogosz pianoforte

 

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750) – Preludium G-dur BWV 884
ANTONIN REJCHA (1770-1836) – Fuga G-dur
FELIX MENDELSSOHN (1809-1847) – Preludium i Fuga D-dur op. 35 nr 2

Petra Matejova pianoforte

 

FANNY HENSEL (1805-1847) Klavierstück E-dur
CLARA SCHUMANN (1819-1896) Fuga E-dur
JOHANN SEBASTIAN BACH Preludium Es-dur BWV 876
CLARA SCHUMANN Fuga Es-dur

Katarzyna Drogosz pianoforte

 

---

 

czwartek 14 marca 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

 

JOHANN SEBASTIAN BACH Clavier-Übung Teil II

Itlalienisches Konzert BWV 971

Andante
Presto

Ouvertüre nach französischer Art BWV 831
Ouverture
Courante
Gavotte I/II
Passepied I/II
Sarabande
Bourrée
Gigue
Echo

Ewa Mrowca klawesyn J. Klinkhammer, kopia wg. C. Labreche

 

---

 

piątek 15 marca 2024, 16:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Vita humana – recital dyplomowy magisterski Klaudii Łobody z klasy klawesynu dra Aleksandra Mocka

 

GIOVANNI MARIA TRABACI (1575-1647) Io mi son Giovinetto z “Ricercate, canzone franzese… et un madrigale passegiato”, Libro 1 (1603, Neapol)

GIOVANNI PICCHI (1571/1572-1643) Ballo alla Polacha, Ballo ditto il Pichi z „Balli d’Arpicordo” (1619, Wenecja)

JAN PIETERSZOON SWEELINCK (1562-1621) Mein junges Leben hat ein End SwVW 324

JEAN-HENRI D’ANGLEBERT (1629-1691) Deuxiéme Suite en g: Prélude, Allemande, Premier Courante, Deuxiéme Courante, Sarabande, Gigue, Gaillarde (1689, Paryż)

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750) Toccata g-moll BWV 915

THOMAS TOMKINS (1572-1656) A Sad Pavan for these distracted Times MB 53

WILIAM BYRD (1543-1623) The Bells BK 38, FVB 69

Klaudia Łoboda klawesyn

 

---

 

piątek 15 marca 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Bach nieoczywisty

 

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Suita BWV 1011 (wersja na skrzypce Ferdinanda Davida)
Prelude (Adagio. Allegro), Allemande, Corrente, Sarabande, Gavotte I, Gavotte II, Gigue

Zbigniew Pilch skrzypce

 

SILVIUS LEOPOLD WEISS (1687-1750): Sonata A-dur
Introduzzione-Allegro-Largo, Allemande, Sarabande, Presto

JOHANN SEBASTIAN BACH Aria BWV 988/1 (transkrypcja na lutnię A.W. Swoboda)

Anna Wiktoria Swoboda lutnia barokowa

 

JOHANN SEBASTIAN BACH
Fantazja a-moll BWV 922
Sonata a-moll BWV 967 (transkrypcja nieznanego oryginału)
Fuga a-moll BWV 959

JOHANN SEBASTIAN BACH/ WILHELM FRIEDMANN BACH (opus dubium) Toccatina d-moll BWV App B 83

Aleksander Mocek klawesyn

 

---

 

sobota 16 marca 2024
Aula Florianka (hol)
ul. Sereno Fenn’a 15

 

10:00 Wykład Pièces characteristiques Carla Philippa Emanuela Bacha – prof. Aliny Mądry (UAM w Poznaniu)

11:00-13:00 Warsztaty Für Kenner und Liebhaber  w kontekście źródeł poświęcone źródłom muzyki klawiszowej Carla Philippa Emanuela Bacha, prowadzenie – prof. Alina Mądry

 

---

 

sobota 16 marca 2024, 13:30
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Koncert klawikordowy

 

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)

6 Preludiów BWV 924-925 (Klavierbüchlein für Wilhelm Friedemann Bach)
6 Preludiów BWV 933-938
6 Preludiów BWV 939-943, 999 (zbiór Johanna Petera Kellnera)
Fuga in C BWV 952

Maria Erdman, Szymon Paruzel klawikord

 

---

 

sobota 16 marca 2024, 19:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Imitatio violistica – koncert klasy klawesynu dra Aleksandra Mocka

 

JOHANN SEBASTIAN BACH

 

Adagio G-dur BWV 968 (transkrypcja sonaty skrzypcowej BWV 1005/1)
Klaudia Łoboda

 

Sonata C-dur BWV 966 (transkrypcja sonaty III z Hortus Musicus A. Reinkena)
Aleksander Mocek

 

Koncert G-dur BWV 973 (transkrypcja koncertu skrzypcowego RV 299 A. Vivaldiego):
1. Allegro assai
2. Largo
3. Allegro
Wiktor Chirowski

 

Koncert F-dur BWV 978 (transkrypcja koncertu skrzypcowego RV 310 A. Vivaldiego):
1. Allegro
2. Largo
Weronika Karolczuk

 

Sonata skrzypcowa BWV 1001 (transkrypcja własna):
1. Adagio
2. Fuga. Allegro
3. Siciliana
4. Presto
Aleksander Mocek

 

Sonata d-moll BWV 964 (transkrypcja sonaty na skrzypce solo BWV 1003):
1. Adagio
2. Thema. Allegro
3. Andante
4. Allegro
Klaudia Łoboda

 

Ciaccona z partity skrzypcowej BWV 1004 (transkrypcja G. Leonhardta)
Paulina Zięba

 

---

 

www.amuz.krakow.pl

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Może Cię zainteresować...

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.