Wydawnictwo „Lutosławski / świat” uhonorowane brązowym medalem w Konkursie Klubu Twórców Reklamy
W tegorocznym konkursie Klubu Twórców Reklamy, wydawnictwo Narodowego Instytutu Audiowizualnego „Lutosławski / świat” – przygotowane specjalnie na zakończenie obchodów Roku Witolda Lutosławskiego – zostało nagrodzone brązowym medalem w kategorii Design/Projekty opakowań. Projekt graficzny przygotowała dla NInA Justyna Kosińska ze Studia Temperówka.
Konkurs KTR jest największym i najbardziej rzetelnym polskim festiwalem kreacji reklamowej, a zarazem świętem jej twórców. W konkursie Klubu Twórców Reklamy nagradza się i docenia najlepsze, najpiękniejsze i najciekawsze prace, które budują obraz komunikacji i marketingu w Polsce.
Sześciopłytowe wydawnictwo „Lutosławski / świat” z niepublikowanymi dotąd nagraniami, prezentuje twórczość kompozytora w szerokim kontekście kulturowym, społecznym i cywilizacyjnym, a także pozwala zapoznać się z mniej znaną twórczością artysty.
Historia, nowoczesność, znaczenia, codzienność, symfonika, film to hasła tematyczne, wokół których na każdej z sześciu płyt prezentowane są poszczególne utwory - bardziej
i mniej znane karty twórczości Lutosławskiego. Zdecydowana większość nagrań ukazała się na CD po raz pierwszy, a zostały dobrane tak, by uzupełniać dostępne na rynku albumy kompozytora.
Cykl płyt „Lutosławski / świat” przygotowany pod redakcją Adama Suprynowicza stanowi wybór problemów naświetlających znaczenie dzieła kompozytora m.in. usytuowanie postawy twórczej Lutosławskiego na tle ruchów awangardowych drugiej połowy dwudziestego wieku, czy istota osiągnięć w dziedzinie własnej, oryginalnej koncepcji formy muzycznej.
Wydawnictwo jest dostępne w sprzedaży na stronie www.nina.gov.pl/sklep,
a także w wybranych salonach muzycznych.
Niemal wszystkich utworów Witolda Lutosławskiego można bezpłatnie, w całości słuchać na stronietrzejkompozytorzy.pl, dzięki specjalnej muzycznej kolekcji przygotowanej przez Narodowy Instytut Audiowizualny.