Masecki w NINATECE
W NINATECE - multimedialnej bibliotece Narodowego Instytutu Audiowizualnego, znaleźć można ostatni album nominowanego do tegorocznych Paszportów Polityki Marcina Maseckiego. „Die Kunst der Fuge” to wydana w ubiegłym roku, przez LADO ABC we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, płyta z nowatorskim wykonaniem „Sztuki Fugi” Jana Sebastiana Bacha. Marcin Masecki rozpoczął pracę nad „Sztuką Fugi” w 2007 roku. Początkowo miał zamiar dokonać jej nagrania na elektrycznym pianinie Wurlitzer; chodziło o to, aby zaprezentować utwór w sposób sonorycznie nietypowy i wyeksponować misterną architekturę ostatnich kompozycji Bacha. Szukając idealnego instrumentu do nagrania utworu – w partyturze nie ma mowy o instrumencie, na który „Sztuka Fugi” została napisana – Masecki ostatecznie zdecydował się na fortepian, a konkretnie rodzinny Steinway, i postanowił zarejestrować „Die Kunst der Fuge” na starym dyktafonie kasetowym Panasonic.