Firma muzyczna bliska bankructwa
Sieć sklepów muzycznych HMV stanęła na skraju bankructwa. Firma, której logo od ponad 100 lat jest terier słuchający gramofonu, ma ponad 270 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a także Hongkongu i Singapurze, a od 10 lat jest notowana na londyńskiej giełdzie.
Władze HMV zapowiedziały wyznaczenie administratora majątku, który ma dokonać audytu i ewentualnie znaleźć nabywcę sieci.
Jako przyczynę upadku grupy wymienia się rosnącą sprzedać płyt w internecie, a także ogólne spowolnienie gospodarcze. HMV próbowała rozszerzyć swoją ofertę o akcesoria muzyczne, ale bez efektu.
W ubiegłym tygodniu HMV ogłosiła o obniżce wszystkich cen o 25 proc., co zostało zinterpretowane, jako chęć przestawienia się na inny asortyment.
Pierwszy sklep HMV otwarto w Londynie przy Oxford Street w 1921 r.
PP