Camerimage 2020 z Energą

29.08.2020
Camerimage 2020 z Energą

Energa Grupa ORLEN przedłużyła do 2022 r. umowę z Fundacją Tumult, dotyczącą strategicznej współpracy sponsorskiej przy organizacji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE. Tegoroczna edycja wydarzenia artystycznego zaplanowana jest na 14-21 listopada w Toruniu.

– EnergaCAMERIMAGE należy do naszych flagowych projektów sponsorskich. To wydarzenie wyjątkowe, które ze względu na światowy zasięg, umożliwia promocję polskiej kultury za granicą. Jesteśmy dumni, że od 2017 roku Energa może wspierać tak znane i cenione wydarzenie wśród autorytetów i gwiazd sztuki filmowej – powiedziała Adrianna Sikorska, wiceprezes Zarządu Energi SA ds. Komunikacji.

Tegoroczna edycja MFF EnergaCAMERIMAGE zaplanowana jest na 14-21 listopada w Toruniu. Od początku roku trwają prace nad szerokim zakresem merytorycznym Festiwalu zawierającym – jak w latach ubiegłych – konkursy filmów fabularnych, polskich, dokumentalnych, pilotów seriali, debiutów, etiud studenckich oraz wideoklipów. Odbędą się również przeglądy filmowe, pokazy specjalne, spotkania z gośćmi, warsztaty dla studentów, seminaria oraz wystawy. Z uwagi na panującą na świecie sytuację związaną z pandemią wirusa SARS-CoV-2 możliwe jest, iż część pokazów filmowych, spotkań, warsztatów, seminariów czy konferencji prasowych odbędzie się za pośrednictwem internetu. Uczestnictwo w tej części merytorycznego programu festiwalu umożliwi nowość – wirtualna karta wstępu.

– Współpraca z Energą to doświadczenie profesjonalizmu i wzajemnego zrozumienia. Przedstawiciele firmy wnikliwie i z dużym znawstwem podjęli z nami rozmowy i współpracę, widząc w Festiwalu źródło pozytywnej energii artystycznej i promocji Polski na świecie. Energa wsparła nas nie tylko finansowo, ale dostarczyła też wiele inspirujących pomysłów. Cieszę się, że ta współpraca będzie kontynuowana, tym bardziej, że dzięki procesowi integracji Festiwal znalazł się w rodzinie Grupy ORLEN – jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy największą międzynarodową imprezą filmową w Polsce i doskonałym miejscem debaty o kulturalnym mecenacie. Wierzymy, że nasze wspólne działania nadal będą dawały obu stronom wiele radości i wymierne korzyści – powiedział Marek Żydowicz, dyrektor EnergaCAMERIMAGE.

Autorem plakatu tegorocznej edycji EnergaCAMERIMAGE jest Patryk Hardziej – trójmiejski multidyscyplinarny ilustrator, projektant grafik oraz researcher Patryk Hardziej / Hardziej Studio. Jest wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, założycielem kursów Sztuka Projektowania oraz Fundacji Karola Śliwki. Był pomysłodawcą i kuratorem Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, międzynarodowej wystawy polskiego designu, która odbyła się w sześciu krajach i otrzymała prestiżową nagrodę Projektu Roku STGU (2016). Autor książki CPN – Znak, Identyfikacja, historia. Ma na koncie współpracę m.in. z takimi markami i instytucjami jak: Amnesty International, British Airways, BMW, Costa Coffee, Pepsi, Mini, New Scientist Magazine, Bertagnolli, Mondadori Libri, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Muzeum Emigracji w Gdyni, Centrum Designu Gdynia, Ministerstwo Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Nowej Zelandii.

Dominujący element graficzny plakatu to astrolabium, będące najbardziej skomplikowanym w czasach Kopernika urządzeniem do opisu niepoznanego wszechświata. To oczywisty kontekst toruński, związany z lokalizacją festiwalu. Oko w jego centrum sięga jednak istoty i wyjątkowości EnergaCAMERIMAGE – festiwalowy wszechświat „kręci się” wokół wrażliwości wizualnej, dla której bramą jest percepcja, zmysł widzenia. Metafora sięga dalej – intencjonalne użycie narzędzia pozwala zmierzyć to, co nowe, ważne i dotychczas nienazwane. Festiwal gromadzi społeczność, dla której świat wykreowany przez artystów światła, świadomie korzystających ze zdobyczy technologicznych, jest zarówno źródłem inspiracji, mądrości i prawdy, jak również energii czy rozrywki.

{info. pras}

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl +48 579 667 678

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.